zo sveta:Match Made in Hel (Finnair / Helsinki airport)
"Rád by som vám predstavil online kampaň pre Finnair / Helsinki airport, ktorá síce nie je z Cannes, nerieši srdcervúce, kontroverzné ale ani vtipné témy, nerozoberala sa na slovenských reklamných fejsbukoch a nie je ani najnovšia. To ale nie je dôležité. Dôležité je, že jej nechýba nápad, je netradičná a inšpiratívna vo svojej hravosti... blablabla... K veci: helsinská agentúra SEK & Grey si za pomoci svetového skateboardového jazdca (Arto Saari) pozvala ďalších vynikajúcich jazdcov z celého sveta, aby prileteli na Helsinské letisko. Práve ono letisko im sprístupnilo nádherné skate spoty, na ktorých vzniklo video a veľa veľa fotografií, cez ktoré predstavili všemožné zákutia letiska. Video sa už za pár dní stalo virálnym a fotografie si pozreli milióny ľudí.
ALEXANDRU STRIMBEANU, CREATIVE DIRECTOR, JANDL, MARKETING A REKLAMA
zo sveta: McWhopper Proposal (Burger King)
"The newest law in advertising: Thou shalt love thy competitor
It’s not too often that an idea comes and challenges the laws of advertising. Well, the new Burger King campaign brilliantly double dares the rules of comparative advertising by a surprising peace offering to their biggest rival McDonalds. The King's proposal is that the two burger giants would combine forces on Sept. 21, Peace Day, to create the McWhopper and donate the proceeds to the Peace One Day charity.
A beautiful PR stunt that should make us all applaud and jump on McDonald's Facebook to post support messages to convince their CEO to finally accept the offer."

