Niektorí odborníci uvádzajú až viac ako 100 rôznych spôsobov ovplyvňovania a presvedčovania ľudí, no v zásade existuje šesť základných princípov:
Reciprocita
Ľudia cítia potrebu odplatiť preukázanú službu, takže ak požiadavka prichádza od niekoho, komu niečo dlhujú, majú sklon danej požiadavke vyhovieť.
Nedostatok
Ak je niečoho nedostatok, ľudia si to viac vážia. Tvrdenie, že produkt alebo služba je limitovaná alebo časovo obmedzená, má za následok pozitívnejšie hodnotenie a zvyšuje pravdepodobnosť kúpy.
Autorita
Ak požiadavka alebo tvrdenie pochádza od niekoho s legitímnou autoritou, ľudia majú tendenciu prezentovanú informáciu akceptovať.
Oddanosť a dôslednosť
Ľudia sa správajú tak, ako avizovali, že sa budú. Snažia sa byť konzistentní so svojím predchádzajúcim správaním a jeho prípadný nesúlad sa snažia riešiť zmenou svojho prístupu alebo správania. Pokiaľ je však požiadavka v súlade s ich predchádzajúcim správaním, je pravdepodobnejšie, že jej vyhovejú.
Zhoda
Ľudia sa správajú tak ako ostatní. Požiadavke majú tendenciu vyhovieť, ak vnímajú, že tak urobili aj iní ľudia.
Obľúbenosť
Súhlasíme s ľuďmi, ktorých máme radi. Ak požiadavka prichádza od niekoho, kto má vaše sympatie, ste viac náchylný vyhovieť mu.
Každý z týchto princípov ovplyvňovania je prítomný aj vo svete elektronického obchodu – s reciprocitou sa stretávame, keď online obchody ponúkajú zákazníkom malé darčeky ako pozornosť; nedostatok stelesňujú časovo obmedzené limitované ponuky; autorita zväčša stojí za odporúčaniami; stratégia oddanosti môže zahŕňať „wish list“; zhoda je aplikovaná poukázaním na to, koľko iných ľudí si tiež zakúpilo ponúkaný produkt; no
a obľúbenosť môže byť reprezentovaná využívaním sociálnych sietí pri propagovaní toho, čo si kúpili vaši priatelia. Aj keď tieto techniky sú pre elektronický obchod bežné, nová je ich aplikácia na vás ako jednotlivca.
Zdroj: globálne vydanie časopisu BLINK, MediaCom