Poznáte to, DDL kreatívnej súťaže sa pomaly blíži, ale nikto v agentúre na to nemá čas. Ak prihlasujete prácu do kategórie Cyber, čítajte ďalej.
Pozrime sa na prihlasovací formulár do kategórie Cyber. Je tu kolónka, kde by ste mali pridať URL vašej online kampane.
Logicky by do formulára neskúsený vyplňujúci napísal reálnu url na prácu, ale to je tá CHYBA, ktorá vás môže stáť zbytočných 500 eur vyhodených za predraženú prihlášku.
Keď totiž prihlasujete na Cannes Lions prácu do kategórie Cyber, odporúča sa vytvoriť tzv. Prezentačnú stránku. Teda špeciálnu stránku pre porotcov v angličtine. Správna prezentačná stránka by mala obsahovať case study video, popis a preklik na vašu prácu. Ale pozor, nemala by obsahovať žiadnu zmienku na vašu agentúru (výnimku tvorí selfpromo)
Prezentačná stránka je veľmi dôležitá. Obzvlášť, ak je vaša originálna práca v inom jazyku ako angličtina. Ak ju totiž nespravíte, hrozí, že porotcovia uvidia vašu prácu takto:
Fotka je robená z interaktívneho kiosku na minuloročnom festivale. Podľa informácií od organizátorov Cannes Lions, porotcovia Cyber kategórie pracujú pri hlasovaní za shortlisty s veľmi podobným rozhraním.
Teda stránka, ktorú ste zadali do prihlášky, je prvá vec, ktorú porotcovia uvidia. Takto sa zobrazovali porotcom práce, ktoré v roku 2013 postúpili na shortlist v kategórii Cyber:
Keď nie je čas vyklikať stránku, pomôže aj link na case study video na Vimeo či YouTube:
Ako vidno na príkladoch, prezentačná stránka je iba krátke zhrnutie informácií o kampani, ktoré ste už do prihlášky vpisovali. Rozdiel je, že s prezentačnou stránkou ich budú mať porotcovia hneď na očiach, čím im dosť ušetríte čas.
Každému správnemu accountovi už teraz pravdepodobne začali nabiehať pred očami ľudia, ktorých bude treba do celého procesu výroby takejto stránky zapojiť a hodiny, ktoré nad ňou strávia.
Natočila som pre vás návod, ako si vytvoriť jednoduchú prezentačnú stránku za menej ako 10 minút. Pri tvorbe som použila Adobe Muse, čo je grafický program vyvinutý tvorcami Adobe InDesign. Skvelé na tom je, že na vytvorenie takej jednoduchej html stránky nepotrebujete ovládať ani čiarku kódu. Vďaka tomu dokáže vytvoriť stránku hoci aj šikovneší copywriter ;)
A na záver pár bodov na zamyslenie:
1. Ak vaša práca nemá silnú ideu a skvelú exekúciu, ani prezentačná stránka jej nepomôže.
2. Predstavte si, že ste zaneprázdnený kreatívny riaditeľ a máte si vo svojom voľnom čase pozrieť viac než 2600 prác. Myslíte si, že si vychutnáva vaše 2-minútové video? Asi nie. Pozrie 10 sekúnd, ak ho nezaujme, ide ďalej. Stránka je v jazyku, ktorému nerozumie? Ide ďalej. Dlho sa načítava? Ide ďalej...
PS: Deadline na podanie prihlášok na Cannes Lions bol predĺžený až do 25. apríla. Veľa šťastia! :)
Dovysvetlenie: Povinnou súčasťou prihlášky je tzv. Digital Presentation board. V prípade výhry ho na festivale vytlačia a bude vystavený priamo na festivale. Naproti tomu Presentation page je nepovinná jazda - webová stránka, ktorú zadáte namiesto vašej url. Možno sa tento rok systém zmení a namiesto webovej stránky sa bude porotcom zobrazovať Digital Presentation board, ale načo riskovať :)
http://youtu.be/S0RKyZOZWbU