Toto sú reklamy z minulosti, ktoré by dnes pobúrili nejedného rodiča. O reklame a deťoch budeme hovoriť aj na najbližších Raňajkách s reklamou, a to 24. novembra vo Foxforde.
70te roky - dievčatko s leskom na perách a bielym macíkom na hrudi v reklame na intímnu kozmetiku, ktorá tvrdí že nevinnosť je viac sexi, než si myslíte.
Z histórie značky Gillette - tak bezpečná žiletka, že ju môže používať aj batoľa
Coca-Cola 50tych rokov - reklama, podľa ktorej svojmu dieťaťu zabezpečíte lepšie sociálne postavenie a šťastie v živote tým, že ho od útleho detstva budete dopovať Coca-Colou
Nezaháľal ani 7-Up (1965). V danom čase bol prezentovaný ako znak zdravého životného štýlu.
Zázrak Marlboro! ("Mami, skôr ako mi vynadáš, možno by si si mala ísť radšej zapáliť...")
Santa 1936 - ešte ako veselý fajčiar
Kampaň General Electrics z 50tych rokov zvolila pre komunikáciu svojho zámeru dieťa so zbraňou v ruke.
Táto reklama na chlapčenské spodné prádlo posunula nosenie zbraní u detí na vyššiu úroveň.
Táto reklama sa síce objavila v americkom magazíne Harpers už v roku 1904, ale napriek tomu ju možno považovať za jednu z "najlepších" v prepojení detí so zbraňami. Tvrdí, že revolvér nie je hračka, potrebovať ho môžete len raz za život. A preto si ho treba kúpiť už teraz, aby ste ho v správnom čase mali pri sebe. Okrem toho, dievčatko má na tričku napísané: "Papa says it won´t hurt us."
50te roky a reklama na celofán s deťmi, ktoré kyslík k životu pravdepodobne nepotrebujú.
"Prečo ťa mama neumýva (mydlom) Fairy Soap?" / alebo ako môže vyzerať rasizmus už v zárodku
Na záver niečo zo súčasnosti. Televízna reklama z roku 2011 na kanadský filmový festival Whistler Film Festival. Začína ako každá iná rozprávka, končí však po svojom...
Zdroj: Adweek.com, Adsoftheworld.com, Vintageadbrowser.com, Relish.com, Flickr.com, Pinterest.com, Cracked.com, Youtube.com