Nie toto nebude žiadny technický výklad o novinkách, ktoré dychtivo privítajú odborníci. První středa v Jihomoravskom inovačním centre sa uskutočnila 8. januára 2014 a plná ľudí miestnosť bola zvedavá na Tomáša Vyskočila, lídra SEO oddelenia pražskej H1. SEO je takmer veda o tom, aby sa ľudia, čo najjednoduchšie dostali k informáciám/produktom, ktoré hľadajú.
Bolo to také milé a vcelku všeľudové rozprávanie, ktorému mohol porozumieť všetci prítomní. Informácie, ktoré sme sa dozvedeli boli skôr o prístupe k SEO a filozofii H1 pri práci s ním.
SEO nedokaze zachranit zle fungujuci biznis - 1.streda @h1cz
— michal halmeš (@quakar_sk) January 8, 2014Okolo SEO stále panuje jeden mýtus a to, že dokáže zlepšiť výsledky akéhokoľvek e-commerce biznisu. Neplatí to ani náhodou, alfa a omega sa skrýva v produkte. Krachujúci biznis žiadny SEO šaman nespasí. To isté platí, že bez zmien na webe nepostačí ani seba lepšie odkazové portfólio na zlepšenie situácie. U klienta, ktorí nemá možnosť/záujem meniť svoj web nie je možné odviesť poriadnu SEO prácu.
Klienti často tušia, že niečo na ich webe nie je v poriadku. Potom príde agentúra a dám im analýzu, čo všetko treba naozaj zlepšiť. Tu cesta však nekončí, pretože najväčšia výzva je presvedčiť klienta na zmenu.
Nie je umenie upozornit klienta na chyby. Vyzvou je presvedcit ho aby sa pustil do oprav - 1.Streda @h1cz
— michal halmeš (@quakar_sk) January 8, 2014V korporaciach oddelenia SEO,Social a PR casto superia medzi sebou.Pre kvalitne SEO musia vsetci tahat za jeden koniec povrazu 1.streda@h1cz
— michal halmeš (@quakar_sk) January 8, 2014
Základom pre dobré SEO je človek u klienta, ktorý ma jasnú víziu preň a presvedčenie, že dokáže pomôcť biznisu. Je paradoxom, že množstvo marketérov nerozumie prínosu pre biznis pri náraste počtu vyhľadávaní. Jednania o výkonnostnej reklame preto už prebiehajú väčšinou len s obchodnými oddeleniami.
Nemyslite si, že agentúra vie všetko. Logika a postupnosť informácii o produkte na webe nie je tak záležitosťou pre developera, ale hlavne pre človeka, ktorý pozná produkt a jeho zákazníkov.
SEO nemusí byť len čisto technická záležitosť. Kvalitnú prácu dokážu urobiť aj blogery, ktorí píšu o nových produktoch firmy. Využíva sa ich nadšenie pre skúšanie noviniek.
Web sa už našťastie nerobí pre ľahkú indexáciu Google robotmi, ale pre ľudí. Už dlho nie je žiadnou novinkou, že weby, ktoré majú relevantný obsah, ktorí ľudia radi čítajú a zdieľajú, idú naproti súčasným trendom. Čím ďalej to bude náročnejšie pre novovzniknuté weby. Prostredie bude prajné k tradičným webom so skvelým obsahom, ktoré budú produkované kvalitným autormi. Stúpne význam G+ siete, pretože Google v tomto prípade priznáva, že prítomnosť na tejto sieti je benefitom pre SEO.
Zaujímajú vás večerné prednášky alebo celodenné konferencie? Pravideľný mesačný prehľad česko-slovenských akcií o marketingu a reklame nájdete tu.
Michal Halmeš, AdArena


