StoryEditor

ADC interview s Kačenkom: Reklama potrebuje veľa tvorivej slobody

10.08.2011, 14:20

Prečítajte si, čo Peter Kačenka odkazuje slovenskej reklame, ako relaxuje a čo ho láka na práci v zahraničí.

Peter Kačenka vyrástol so slovenskou reklamou a za ten čas mal tú česť tvoriť s mnohými zaujímavými ľuďmi a byť pri pr ojektoch, ktoré sú oceňované na slovenských i zahraničných festivaloch, čo je pre každého kreatívca veľmi  dôležité.

 V súčasnosti pracuje v agentúre Wiktor Leo Burnett ako Executive Creative Director.

V roku 2003 získal od ADC Filipa, ocenenie za kreatívny počin roka. Počas dvoch období bol prezidentom ADC a prednedávnom bol po druhýkrát zvolený aj do jeho prezídia.

 

  V prostredí reklamy sa pohybuješ už veľa rokov. Spomenieš si na moment, kedy si sa rozhodol do tejto brandže vstúpiť?

Paradoxne to mohlo asi byť ešte počas štúdia na vysokej škole. Po neúspešnom pokuse dostať sa na Design som sa prihlásil v MG Klube do propagačného krúžku a po nejakom čase som sa stal jeho vedúcim. Po škole som robil grafiku, aby som sa vyhol vojenskej službe.

 

Cez Tvoje ruky prešlo neuveriteľné množstvo reklám, mnohé z nich získali prestížne ocenenia. Na ktorú si aj po rokoch stále hrdý?

Kampaň pre online kníhkupectvo dunaj.sk. Dodnes si myslím že tá kampaň predbehla dobu nielen na Slovensku, ale aj vo svete. Za túto kampaň sme získali prvú zlatú Epicu v kategórii Media Innovation, a dokonca sme s ňou preskočili čerstvého víťaza Grand Prix v Cannes 2003.

 

Lákala Ťa v minulosti práca v zahraničí?

Myslím si že to láka každého kreatívca. Príležitostí stretnúť sa s ľuďmi, ktorí rozmýšľajú v rozmeroch iného trhu je v reklame veľa, kreatívne workshopy, porotcovanie medzinárodných súťaží, globálne kreatívne projekty. Fascinuje ma predstava, že tak ako tu môžem v projekte ponúknuť priestor Sajfovi, Jane Kirchner alebo Mariánovi Hossovi, tak v globalnom rozmere môžu kreatívci stavať projekty s ľuďmi ako Cristiano Ronaldo, Sidney Crosby, Jay-Z alebo Sarah Silverman.

 

Rozmýšľal si niekedy nad obchodom z reklamy?

Nie a dúfam, že to tak skoro nebude. Veď ešte nemám v zbierke ani jedného Leva z Cannes.

 

Prejavuje sa u Teba choroba z povolania?

Ano. Keď vidím skvelú reklamu tak ma vždy pichne pri srdci a poviem si: "Že ma to nenapadlo."

 

Ako „oddychuješ“ od reklamy?

Rád čítam SciFi a Fantasy, pozerám filmy, hrám hry a dokážem hodiny stavať so synom lego.

 

Akú najväčšiu chybu podľa teba robia mladí kreatívci?

Žiadnu. Avšak z pohľadu potrieb agentúr je jediná chyba, že sú mladí. Stojí totiž veľa energie, kým sa stanú plnohodnotnou súčasťou tímu. Škoda, že je to u nás stále tak, že najdôležitejšiu časť roboty musia urobiť práve agentúry a nie školy.

 

Čo by si odkázal slovenskej reklame?

Veľa tvorivej slobody a ľudí, ktorých reklama fascinuje každý deň.

 

Aké sú Tvoje plány s Art Directors Clubom?

ADC na Slovensku bolo vždy najaktívnejšie v časoch nejakej krízy. Takže by som si mal želať, aby nebolo moc aktívne. Naopak. Sme združením ktorého cieľom je ctiť umelecké remeslo v reklame a preto by som chcel spájať združenie s čo najväčím počtom aktivít, ktoré túto misiu napĺňajú.

 

Najobľúbenejšie práce:

dunaj.sk:

http://www.flickr.com/photos/wiktorleoburnett/5343678306/in/photostream/

http://www.flickr.com/photos/wiktorleoburnett/5343678076/in/photostream/

http://www.flickr.com/photos/wiktorleoburnett/5343677832/in/photostream/

 

ZSE - Smajlíci

Union - Ružoví kukláči

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
17. máj 2025 06:58