StoryEditor

Tri veci, bez ktorých dobrú reklamu nikdy neurobíte

14.11.2014, 09:11
V sobotu mám opäť workshop, na ktorom sa budeme baviť o tom, čo treba vedieť k tomu, aby vznikla dobrá reklama. Snažím sa to čo najpresnejšie a najzrozumiteľnejšie definovať, tentokrát v nasledujúcich troch bodoch:

V sobotu mám opäť workshop, na ktorom sa budeme baviť o tom, čo treba vedieť k tomu, aby vznikla dobrá reklama. Snažím sa to čo najpresnejšie a najzrozumiteľnejšie definovať, tentokrát v nasledujúcich troch bodoch:

01/ Poznaj svoju cieľovku

Raz som od klienta dostal také zadanie, v ktorom popísal cieľovú skupinu ako "rodinné domy na vidieku". Domy. Nie ľudia. Klient nevedel o tom, kto býva v tých domoch takmer nič. Tušil koľko majú tí ľudia rokov, asi aké majú príjmy, ale netušil ako žijú, akí sú, po čom túžia, čo ich zaujíma, či trápi. Nevedel povedať ani jeden insight - či po práci idú rovno do krčmy, či nakupujú každý deň, alebo robia skôr väčší nákup raz týždenne vo vedľajšej dedine, či idú do roboty skôr na bicykli, alebo modrobielou Karosou, či pozerajú Terminárora, alebo Búrlivé víno… Hľadanie insightu cieľovky však nie len len úlohou klienta, samozrejme, musí to robiť aj každý stratég, či kreatívec. Ak sa ho totiž podarí nájsť, a bude dostatočne silný, a hlboko "zakorenený" v cieľovke, môžete trafiť úplne presne. Najmä ak ho napojíte na benefit produktu. Ako napríklad v slávnom spote na klimatizáciu, v ktorom účinkujú otcovia v slipoch,)

02/ Napíš si inšpiratívny brief

Toto platí univerzálne na všetko. Čokoľvek začnete robit, musíte mať jasno v tom, čo chcete dosiahnuť, čo chcete povedať. Nestačí povedať, že "chceme zvýšiť predaj nášho výrobku", musíme vedieť, v čom je lepší ako iné, prečo by sa oňho mal niekto zaujímať, a tiež čo jeho kúpou ľudia získajú - benefit. Či už ide o rácio, alebo emóciu, musíme mať jasno v tom, čo ľudia naozaj chcú a čo ich reálne môže zaujať. Dobré je tiež pozrieť si ako podobné zadanie riešili iné firmy v minulosti, či zahraničí, a zároveň sa inšpirovať všetkým okolo - príbehmi ľudí, zážitkami, televíznym programom, operou, či čmáranicou na stene. K tomu, aby sme napísali inšpiratívny brief, musíme mať rozhľad, hľadať súvislosti a vedieť používať rozum.

foto: www.eszkola-wielkopolska.pl

03/ Otvor svoju myseľ

Najčastejšou metódou akou väčšina ľudí začína brainstorming je Newtonova metóda. Sadnú si a čakajú, či im niečo nenapadne. Áno, dá sa to aj tak, ale je to dlhé a neefektívne. Kreatívnych metód, spôsobov ako viesť brainstorming je mnoho. Ja som si vyextrahoval päť takých, ktoré mi reálne v praxi zafungovali vždy. Dajú sa naučiť, je to niekoľko jednoduchých krokov, ktoré treba urobiť a dospejete k výsledku. Záleží už len na vašom rozhľade, zmysle pre humor a kombinatoriku či talente, čo zo seba týmito metódami vyžmýkate. Viac už zajtra vo Foxforde na Laurinskej, viď Facebook tu.

 

https://www.youtube.com/watch?v=wCO2bc5OzcM

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. jún 2025 10:23