StoryEditor

Tendrové skicovné a iný bulšit

04.09.2013, 00:46
Áno, téma skicovného z úst agentúrnych ľudí je dosť otrepaná. A nič sa aj tak nezmení. Ale toto je pokus o trochu iný pohľad na ňu.

Áno, téma skicovného z úst agentúrnych ľudí je dosť otrepaná. A nič sa aj tak nezmení. Ale toto je pokus o trochu iný pohľad na ňu.

Nie je to z mojej hlavy. Nápad mi dal minule takto v sobotné ráno na káve CEO agentúry Scholz&Friends (ktorá, btw, je aj na Slovensku, len o nej málokto vie. Škoda):
Keď klienti volajú agentúry do tendra, prečo im miesto peňazí ako skicovného neponúknu nejakú inú protihodnotu?

Úplne najjednoduchší a najlacnejší spôsob: ponúknuť vlastný produkt.

Výrobcovia nealko nápojov môžu agentúram poskytnúť pitný režim. Alko nápojov tiež (wueeej). Vlastne väčšina FMCG segmentu vie ponúknuť zopár paliet bez toho, aby ich to príliš bolelo. Automobilky? Môžu zapožičať top model na týždeň (či pár). Veď ide (plus-mínus) len o interné náklady. Ale agentúry z toho budú mať oveľa lepší pocit.

OK, nie je to univerzálne riešenie. Banky a telco segment asi nebude rozdávať hypotéky a mobily za euro (ehm…). Ale úprimne povedané, myslím, že aj tieto segmenty by dokázali v svojej korporátnej štruktúre nájsť niečo, čo by sa dalo ponúknuť. A, ak nie, tak navrhujem zlaté pravidlo online developmentu: ak to funguje v 80 % prípadoch, tak to je v pohode.

Možno je to celé blbosť, možno nie. Názory si pokojne píšte. Do komentov.
 

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
15. júl 2025 16:02