Už 6. ročník tradičnej konferencie Internet je Sexy sa konal v Bratislave v stredu 4. decembra 2013.
Juraj Ďurov z GTS Slovakia rozberal ich firemné skúsenosti z organizovania webinárov pre B2B segment. V biznis odvetví je zložité získať ľudí na to, aby venovali hodinu sledovaniu webinára. Juraj Ďurov radí, aby sa firmy neostýchali poskytnúť účastníkom darček v podobe bezplatnej skúšky služieb a pod.
Daniel Zaiček z B2B Group informoval účastníkov o špecifikách pri online marketingu v Turecku a tiež sa zmienil o niekoľkých nových reklamných formátov. Ako najzaujímavejšia novinka sa javí formát Lightbox, na ktorý netreba klikať, stačí len myšou prejsť na banner a načíta sa vám video alebo produktová foto prezentácia. Význam remarketingu stúpa aj vďaka faktu, že 49% zákazníkov nakúpi až po 2-4 návštevách.
Minimálny spend pri Log out page reklame je 10 000 €. #sexyinternet http://t.co/fS6zTmO1ME
— Michal Uhnák (@michal_uhnak) December 4, 2013
O pozitívnych i negatívnych skúsenostiach s online propagáciou rozprával Peter Zimerman z Pro-fit.eu. Aj keď máte účtovnícky program, nemožno podceniť online reklamu, radšej ju zverte online agentúre ako renomovanej reklamnej agentúre.
Ludia si online uctovnictvo vyskusali, ale nekupili. Preto sme potom zapracovali na UX #sexyinternet
— michal halmeš (@quakar_sk) December 4, 2013
Responzívny dizajn web stránok stále viac preniká aj na slovenský internet. O špecifikách jeho využitia rozprávala Katarína Prokypčákova z Monogram Technologies. Responzívny web sa môže podieľať na zlepšení SEO, pretože návštevnosť sa nedelí medzi štandardnú web stránku a mobilnú verziu.
Na tabletoch sa browsuje aj nakupuje viac ako na desktopoch, a aj konverzia je vyššia.Preto responzívny dizajn. Monogram, #sexyinternet
— BrightMinds Blog (@BlogBrightMinds) December 4, 2013
Pre niektoré e-shopy a weby je vhodnejšia mobilná verzia a to tam, kde je potrebné uskutočniť transakciu jednoducho a rýchlo, dobrým príkladom sú cestovné lístky.
Ján Brtáň a Ján Šifra spoločne hovorili o tom, že slovenské firmy nepracujú so škálovateľnými produktmi. Ich agentúra Magazine sa venuje exportu domácich firiem do zahraničia. Vždy je potrebné si vopred zistiť maximum informácií o cieľovej skupine. V dnešnej digitálnej dobe nie je problém nájsť si informácie o konkrétnom človeku, čo robí, aké veci sa mu páčia, aké sú jeho obľúbené stránky a pod. Po definovaní cieľovej skupiny je dobré vážiť aké ďalšie produkty sú vhodné k vášmu hlavnému produktu. Ak sa človek rozhodne pre mestský bicykel, možno bude potrebovať aj rovnako pekne vyzerajúci a funkčný zámok alebo módne doplnky. Možností je neúrekom.
Roman Květoň z IBM poodhalil využitie ich služieb Collaboration Solutions. Množstvo e-mailov, práca s nimi a spolupráca medzi zamestnancami je vec, ktorá trápi nielen veľké korporácie. Nápady a riešenia minulých projektov často zostávajú skryté v hlbinách e-mailovej schránky a ostatní zamestnanci majú len obmedzené možnosti ako sa o nich dozvedieť a pracovať s nimi. V IBM vyvinuli nástroje, ktoré možno nazvať aj ako korporátne sociálne siete. Dávajú priestor pre vytvorenie spoločných projektových skupín, aktívne zdieľanie nápadov a hlasovanie o najlepšom variante.
Pozor na zdieľanie nápadov na Facebooku - neuchránite ich ani v uzavretej skupine. Vlastníkom nie ste vy, ale @facebook #SexyInternet
— michal halmeš (@quakar_sk) December 4, 2013
Peter Bolebruch z In Media priniesol prehľad a skúsenosti s rôznymi nástrojmi, ktoré slúžia na automatizáciu marketingu. Mnohé nástroje sú v základnej verzii zadarmo resp. za nízke mesačné poplatky a preto sú prístupné aj pre menšie firmy. Ich využívaniu sa nevyhýbajú ani väčšie firmy, pretože vďaka nim môže zautomatizovať svoje marketingové aktivity – zber údajov o zákazníkoch alebo distribúciu produktového obsahu. Zaujímavá bola aj záverečná časť jeho prednášky o skúsenostiach pri predaji kotlov cez internet, ktorým sa venuje jeden z ich klientov. Jeden tip na zaujímavú aplikáciu na prepájanie API - Zapier.
Prvé vystúpenie poobedňajšieho programu patrilo druhému zástupcovi z IBM. Čech Semir Aldabagh mal prednášku o Tealeaf nástroji, ktorý dokáže identifikovať prekážky v online nákupnom procese. Je až prekvapujúce, že aj veľké nadnárodne firmy nemajú ideálne navrhnutý obchodný proces na internete. Pri veľkých korporáciách môžu aj malé chyby v nákupnom procese znamenať státisícové straty za deň.
Službu QR Point používa dva mesiace od spustenia 18 prevádzok, 7 automatov a zhruba 620 užívateľov. #sexyinternet http://t.co/gutmvzlNrV
— Michal Uhnák (@michal_uhnak) December 4, 2013
Martin Horváth z Etargetu priniesol naozaj komplexný prehľad o možnostiach automatizovaného nákupu bannerovej reklamy – Real Time Biddinng (RTB). Umožňuje distribúciu na desiatky reklamných sieti pomocou jedného rozohrania. Môžete cieliť presne na vašich cieľových zákazníkov alebo vytvoriť, čo najväčší zásah internetovej populácie. Základný princíp spočíva v tom, že je to aukcia, kde zadávate cenu, ktoré ste ochotný investovať do online reklamy. V prípade, že v danom momente je vaša ponuka najvyššia, tak sa reklama ihneď zobrazí v reklamnej sieti.
Posledným rečníkom bol opäť Ján Šifra, ktorý sa pozrel na úspech marketingu virálnej slučky. Pri nej je dôležité, aby nový zákazník prilákal ďalších zákazníkov služby. Pre úspech projektu je potrebné si najskôr premyslieť virálnu slučku až potom dolaďovať produkt. Dobrými príkladmi takéhoto marketingu sú už klasické online služby ako Dropbox, Facebook alebo Gmail.
Využívaním digitálnych nástrojov sa marketing čim ďalej viac blíži k IT #SexyInternet
— michal halmeš (@quakar_sk) December 4, 2013
Blog AdArena existuje aj na Facebooku. Tipy a pozvánky na výborné konferencie zasielajte na adarena.blog(at)gmail.com
Michal Halmeš, AdArena