Teda, ako sa to vezme. Súťaž Euro Effie Awards limituje marketingové náklady prác prihlásených do kategórie Small Budget hranicou 5 miliónov eur. Tento rok na shortlist postúpili tri, pričom jedna z nich má tak silný erotický nádych, že sa proti nej búrili rodičia i cirkev.
LOVE LIFE: NO REGRETS - LOVE LIFE (ŠVAJČIARSKO)
Počet ľudí vo Švajčiarsku, ktorí sa ročne infikujú vírusom HIV, výrazne prevyšuje európsky priemer. Federálny úrad pre verejné zdravie (Swiss Federal Office of Public Health) sa preto rozhodol vyniesť na svetlo sveta tému bezpečného sexu výraznejšie ako kedykoľvek predtým. Kampaňou s názvom "Love Life - No Regrets" ľuďom pripomenul ten úžasný pocit z milostného života, ktorý nie je poznačený strachom z infekcie či samotného AIDS.
Televízny spot plný erotiky, verejne vyhlásený kasting na tváre pre pripravované postre a následné vyobrazenie piatich vybraných párov v ich intímnej chvíli po celom území Švajčiarska, vyvolali vlnu pozitívnych ohlasov i znechutenia. Zatiaľ čo nadšenci hovorili o skvelej reklame a konečne zapamätateľnej kampani, odporcovia sa sťažovali. Pobúrení rodičia podporení konzervatívnymi kresťanskými organizáciami napríklad podali na súd žiadosť o zákaz kampane, ktorú odôvodnili tým, že obrazový materiál „oslavuje samopašný štýl života“.
Každopádne, kampaň si získala masívnu pozornosť médií doma i v zahraničí. Po troch mesiacoch od spustenia mal tv spot viac ako milión videní na Youtube.com a kampaň celkovo zasiahla 80% cieľovej skupiny, pričom 81% z oslovených ľudí si k nej vytvorilo pozitívny vzťah. Budget? 720-tisíc švajčiarskych frankov, čo je bezmála 690-tisíc eur.
Plagáty, ktoré boli súčasťou kampane, boli rozmiestnené na tých najfrekventovanejších miestach po celej krajine. Na každom sú uvedené mená odfotenej dvojice a odkaz na webovú stránku Lovelife.ch. Na niektorých sa vďaka zásahu hejterov objavili začiernené miesta, číslice 666, nadávky, urážky a iné posmešné či pobúrené komentáre.
SELLING SOFAS IN A FINANCIAL MELTDOWN - BOLIA.COM (DÁNSKO)
Všetko sa začalo ešte v roku 2010, kedy sa dánsky malovýrobca nábytku značky Bolia snažil nájsť spôsob, ako sa popasovať s depresívnou atmosférou na trhu, ktorú spôsobila finančná kríza. Bránil sa tomu, že by mal kopírovať taktiku konkurencie, ktorá si miesto na trhu nie veľmi úspešne udržiavala prostredníctvom agresívnej marketingovej komunikácie a 20...30...40... až 70% zliav. Po rozsiahlých úvahách si trúfol a zvolil napokon stratégiu celkom opačnú.
V spolupráci s profesionálmi značka Bolia.com inovovala svoju webovú stránku, zlepšila komunikáciu cez sociálne siete, publikovala nový dizajnový katalóg, vytvorila sériu spotov, využila digitálne média, ATL i BTL komunikáciu. Trvalo jej zhruba rok, kým pripravila všetky materiály a uviedla do života novú marketingovú stratégiu, ktorá mala navždy zmeniť prístup zákazníkov k značke. Z Bolia.com sa mala stať najatraktívnejšia značka nábytku na medzinárodnom trhu.
Nový message značky bol jasný. Nábytok povýšila na sebavyjadrenie. Odrazila sa od myšlienky, že priestor, ktorý tvoríme, sa stáva tým, kým / čím sme aj my sami. Domov oslávila ako miesto ľudskej jedinečnosti.
A naozaj, značka sa transformovala z neznámej a zaostalej Bolia.com na kvalitnú a štýlovú značku dizajnového nábytku. V konečnom výsledku zdvojnásobila svoje zisky, zatiaľ čo konkurencia u seba nárast ziskov takmer vôbec nezaznamenala.
GILLETTE BODY - GILLETTE (SPOJENÉ KRÁĽOVSTVO)
Poslednou z prác, ktorej patrí miesto na shortliste Euro Effie Awards 2015 v kategórii Small Budgets, je kampaň pre najnovší produkt značky Gillette - žiletku Gillette Body. Kampaň svojim posolstvom a exekúciou vyvolala masívny buzz. Gillette zaznamenala viac ako 500-tisíc "clicks-to-buy" a za prvé tri mesiace od nasadenia kampane si Gillette Body vydobyla prvenstvo medzi najpredávanejšími žiletkami na Amazon.com. V súčasnosti si udržuje druhú priečku.
Zdroje: Adforum.com, Vimeo.com, Pravda.sk, Rod Kommunikation AG, Bolia.com
Foto: Rod Kommunikation AG, Bolia.com


