Generácia Y bude už čoskoro tvoriť väčšinu zamestnancov v približne 50 % amerických spoločností v roku 2020 a 75 % v globálnych firmách v roku 2030. O čom títo mladí ľudia uvažujú? Pozrite si ich odpovede na jednoduchú otázku: „Čo si myslíte, kde budete v roku 2020 a ako bude vtedy vyzerať svet?”
Skúsenosť
Je veľmi povzbudivé, že väčšina odpovedí na túto otázku bola optimistická. „Život 360” bol najčastejšie používaný termín, akým komplexne opísali svoju budúcnosť, kde sú rodina a kariéra v rovnováhe aj vďaka technológiám. Na rozdiel od sebeckého stereotypu, Generácia Y chce prispieť ku kolektívnemu úsiliu, ako trvalo udržateľné živobytie, ekologické poľnohospodárstvo či celkovo lepší svet. „Ja chcem byť len lepší človek, ako som dnes,” povedal vedúci digitálnych médií v Jakarte. Existujú, samozrejme, aj takí, ktorí neveria v nič iné len v apokalypsu. „Prostredie bude oveľa horšie, ako je na tom dnes. Budeme veľmi blízko k ozbrojenému konfliktu,” povedal vedúci tímu z Japonska. Môžu mať vieru v technológiu a ľudskosť, ale ich nádej nespočíva v politických systémoch. Generácia Y ide nad rámec bežných príprav na budúcnosť. Učí sa napríklad, ako otvoriť konzervy jedla bez otváračov. Nie sú paranoidní, len sa pripravujú prežiť.
Jeden život, jedno zariadenie
Generácia Y očakáva bezproblémovú integráciu – nielen vďaka viacerým zariadeniam, ale hlavne vďaka ľudským kognitívnym a emocionálnym funkciám. Koniec komplikovaným transakciám, neustálym zmenám SIM kariet či nutnosť chodiť do zmenárne zameniť si peniaze. Stratég z Malajzie predpokladá, že bude existovať univerzálna karta, ktorá zlúči všetky aplikácie a overovanie jednotlivých transakcií. Prekvapivo Generácia Y dúfa, že im technológia pomôže spomaliť. Očakáva, že im zariadenia zjednodušia život a ľudia sa stanú viac uvažujúci, a to najmä v otázkach ich súkromia. Mladý manažér z New Yorku si predstavuje, že ochrana súkromia sa stane obrovským problémom, na základe čoho vznikne úplne nové odvetvie pre ľudí, ktorí sa chcú 100% chrániť pred vpádmi do súkromia. „Podľa mňa sa svet stane hlučným s nekontrolovateľnými a neupravenými vysielaniami a informáciami. Naskytne sa tým však príležitosť na vytvorenie nových platforiem, ktoré budú pomáhať jednotlivcom čeliť tomu hluku, rýchlosti a narušeniu súkromia,“ poznamenal mediálny stratég z Indonézie.
Žiješ len raz
Generácia Y konzumuje obsah, aby našla inšpiráciu a odpovede na otázky, čo chce v živote robiť. Online vyhľadávania (najčastejšie Google) im pomáhajú robiť múdre a praktické rozhodnutia. A to sa neplánujú usadiť. Z Generácie Y budú kariérni žraloci pracujúci na viacerých pozíciách, ktoré so sebou ani nemusia súvisieť. Filipínsky prisťahovalec v Indonézii pracoval ako booking asistent kastingov, pričom zároveň pracoval ako stratég. Mnoho ľudí odmieta byť označovaní len jedným názvom pracovnej pozície. Manažovanie obsahu a fotiek na LinkedIne, Tumblr a ďalších stránkach sú len niektoré z krokov, ktoré robia mladí profesionáli, špeciálne, ak sú jednou nohou neustále von z dverí. Je to len o tom mať prehľad v tom, čo sa objaví vo výsledkoch vyhľadávania Google.
Čo ak by ste mohli zorganizovať budúcnosť?
Generácia Y je veľmi organizovaná, automaticky platí účty, riadi si rozpočet a manažuje svoje dennodenné aktivity. Väčšina, najmä mladších, z generácie si vie predstaviť rok 2020, ale nemá v tom ešte úplne jasno (aj keď je to vlastne už len 5 rokov). Väčšina hovorí o tom, ako sa chce usadiť a mať skutočný a šťastný rodinný život. Predstavte si aplikáciu života, ktorá by mohla bežať už rok predtým, ako vytvorí výsledky na základe každej transakcie, interakcie či spojenia, ktoré človek za tých 12 mesiacov urobí. Alebo vám raz odporučí jesť zdravšie a neskôr rovno navrhne investovať do poistenia, keďže ste zrejme vhodným adeptom na bypass operáciu. Generácia Y predpokladá, že technológia im pomôže aj v rozhodovaní a umožní im mať viac času rozmýšľať o globálnych problémoch. Majú väčší záujem o politiku, životné prostredie a ľudstvo. Toto môže byť príležitosťou pre značky prehodnotiť svoje identity. Sociálne aktivity im tak môžu pomôcť lepšie definovať značku a byť takisto palivom pre inováciu ich produktov. Generácia Y má veľké očakávania na samých seba aj na svet a plánuje byť aktívnym účastníkom v súčasnej budúcnosti.
Zdroj: globálne vydanie časopisu BLINK, MediaCom

