StoryEditor

Influencer marketing v online videu

09.03.2016, 15:44

Marketing sa mení, content sa mení, platformy sa menia. Spôsoby akým ľudia získavajú informácie a mediálny obsah sa zmenili. Viac času trávime pozeraním do smartfónov, tabletov a desktopov.

Rýchlosť informačného toku je už dávno neúmerná diváckej pozornosti, do miery ich priorít a informačnej selekcie. Diváci si dnes môžu veľmi presne vyberať čo budú pozerať, preto médiá ako televízia a tradičné televízne vysielanie nahrádzajú platformy ako HBOGO, Netflix, a online mediálne kanály ako facebook, youtube, instagram  twitch, vine, a iné, prístupné takmer kdekoľvek a kedykoľvek. Naliehavosť na neustále nový obsah a novinky sa stala behaviorálnym obyčajom divákov.

Platí pravidlo aktuálnosti, relevantnosti a kvality spracovania. Fast living = Fast watching. Brandy a značky sa preto začali adaptovať a alternovať ich prístup k marketingu, hlavne na online trhu. Video sa  stalo hlavným marketingovým nástrojom, a pracovať s ním je nevyhnutné. Audiovizuálny obsah je najefektívnejšie komunikovateľý a aj preto má čoraz viac podôb a foriem. Dnes v dobe livestreamu, 360 stupňových videí a hlavne doba youtuberov a vlogerov, už nestačí len nahrať video na youtube.

 

Vlogeri - Youtuberi

Tvorcovia videí, ktorý na pravidelnej báze publikujú rôzné videá, podľa toho, čo ich baví a čím sa zaoberajú. Sú to online celebrity, influenceri, ktoré si vybudovali svoju divácku základnu, lepšie povedané komunitu fanúšikov. Komunikujú multichannel-ovo prostredníctvom viacerých sociálnych sietí súčasne, čím sa stávajú dôveryhodnejšími  pre svoju komunitu a relevantnejšími pre spoluprácu na mediálnych kampaniach rôznych spoločností. S nástupom nových sociálnych sietí primárne zameraných na video content, napr. Vine, Twitch a pod. stále vznikajú noví vlogeri, no najsilnejším je stále YouTube. Postupne sa aj na našom trhu vlogeri dostali do popredia mediálneho priestoru, hlavne na youtube a na facebooku.

 

Inlfuence marketing v online videu

Inovatívni marketéri, reklamné, produkčné a PR agentúry, ktorý sa snažia úpútať pozornosť online publika sa dnes zameriavajú práve na online influencerov. Inlfuence marketing v online video kampaniach sa dnes javí ako stratégia na budovanie vzťahu s existujúcimi a potencionálnymi zákazníkmi.  Vzťah ktorý majú vlogeri so svojimi fanúšikmi, zabezpečuje že diváci budú nielen vidieť, zdielať, lajkovať produkt alebo službu danej značky, ale je väčšia pravdepodobnosť, že budovaním takejto infuence stratégie dochádza k následnej kúpe produktu, služby.

 

Prečo je YouTube tak "silnou" social media platformou?

Svet

  • 1 miliarda aktívnych userov od 18-29 rokov denne

  • 100 hodín videa uploadnutých každú minútu

  • 1mil odoberateľov denne

  • 6 miliard hodín videa zhliadnutých každý mesiac

 

Slovensko

  • 49% - 2,7 milióna Slovákov navštívi YouTube každý mesiac

  • 48%/52% - ženy/muží sledujú youtube

  • 80% - Slovákov do 35 rokov navštívi YouTube každý týždeň viac krát

 

Content

Youtuberi sa delia do kategórií podľa obsahu videí aký tvoria.

Medzi najsledovanejší patria

  • #productreview

  • #vlogy

  • #onlineshow

  • #gaming

  • #foodporn

Na našom trhu prevažujú recenzie, vlogy a gaming videá, ak nerátame hudobné videoklipy a obsah, ktorý netvoria youtuberi. Taktiež nemenej výraznými sú educational videá, DIY - how to videá, no taktiež čo sa týka divácky preferovaného obsahu, sú ním aj svetové media kanály napr. o jedle - Tasty.

 

Prečo sú vlogeri tak "silný" ?

  • majú milióny odberateľov, milióny zhliadnutí, veľmi silný organický dosah

  • vytvárajú pravidelný obsah(content), vytvárajú nové komunity

  • majú svojich fanúšikov(stálych divákov), ktorý dôverujú ich názorom a rozhodnutiam, častokrát sa nimi riadia

  • multichannel komunikácia - komunikujú prostredníctvom viacerých sociálnych sietí, čím získavajú väčšie a relevantnejšie publikum

 

4 Tipy ako spolupracovat s youtubermi:

1. Oslovte youtuberov s diváckym potencionálom vášho segmentu!

2. Neodlišujte sa od formy a typu záberov, použitej techniky a scenárom od spôsobu komunikácie youtubera!   

3. Video by malo byť primárnym contentom kampane!

4. Dohodnite sa na prípadnej miere PP, aby youtuber nestrácal dôveru svojich fanúšikov!

 

Náš trh a Gogo

GoGo je prezývka najúspešnejšieho slovenského youtubera, ktorý je považovaný za TOP 1 online influencera na našom trhu.

S viac ako 1,2 mil odoberateľov a vyše 306mil. zhlianutí videí, vládne Slovenskému YouTube-u  na YouTube kanáli s názvom GoGoManTV.

Primárne točil vlogy a let´s play videá, no ako sa rozrastala jeho fanúšikovská základňa, začal tvoriť viac a viac. Mesačne mu pribudne vyše 11miliónov views.

Spolupracuje s mnohými známymi ľudmi a značkami.

 

Rebríček TOP SK/CZ Youtuberov

http://www.youtuberi.tv/top-youtuberi/

Pozrite si  jeho spoluprácu so Slovenskou sporiteľnou a to, ako Samsung spolupracuje s youtubermi vo svete. ;)

 

Ladislav Bóna

Online video specialist

Playground13

 

https://www.youtube.com/watch?v=qkWWcmUycbk

https://www.youtube.com/watch?v=KfSD-pYMdqg

https://www.youtube.com/watch?v=QjFHv4fZQDc

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. december 2025 16:31