Milan Bielik pochádza z Klokočova. Študoval marketing na Ekonomickej fakulte VŠB-TU Ostrava a hneď po jej absolvovaní nastúpil ako Copywriter do agentúry MUW Saatchi & Saatchi, kde pôsobí dodnes. Pracuje pre klienta Telekom (T-mobile) a za svoje originálne nápady získal množstvo slovenských aj medzinárodných ocenení. Členom Art Directors Clubu je od roku 2010.
Študoval si ekonómiu. Spomenieš si na moment, kedy si sa rozhodol, že chceš pracovať v reklame?
Ekonómia bola voľba z rozumu. Od malička som rapotal naspamäť všetky reklamy - až som tým bol otravný. No už vtedy som vedel, že keď vyrastiem, chcem reklamu robiť aj ja.
Čo ťa na tejto práci najviac baví?
To, že vytvárame niečo, o čom hovorí celé Slovensko, určujeme trendy a našu prácu (aj keď má taký tragicky krátky život) všade vidno. A ešte ma veľmi baví natáčanie spotov – je to taký mikrohollywood.
Máš nejakú obľúbenú značku, ktorej reklamy si vždy rád pozrieš?
Vždy si rád pozriem reklamu na Coca-Colu (to mi vydržalo od detstva), Heineken koncept “Open your world”, ale strašne rád sledujem aj selfpromo a sezónne identy TV JOJ.
Ako reklamný profesionál vnímaš komunikáciu značiek asi intenzívnejšie ako bežný “smrteľník”. Ale ako je to pri nakupovaní? Pristihol si sa niekedy pri nákupe “značky pre značku”?
Samozrejme! Aj keď moja mamina nikdy nevidela rozdiel medzi čokoládovým vajíčkom so zajačikom a kinderkom a pohoršovala sa so slovami: “Veď to máš jedno...”. Mne je zas jedno, v čom sa napríklad sprchujem, lebo anjeli akosi nepadajú, no ak telefón a komp, tak jablko. Nech si hovorí kto chce, čo chce.
Akú najlepšiu radu si počas svojej kariéry dostal?
Nevyhovárať sa a byť pokorný. A to, že si len taký dobrý, ako dobrá je tvoja posledná kampaň.
Obľúbená reklama z cudzej dielne:
Heineken The Entrance:
https://www.youtube.com/watch?v=4mOHGWM3hmw
Zopár kampaní, na ktorých Milan pracoval:
T-mobile, Odkazy:
https://www.youtube.com/watch?v=ZH7Rcdc7XrA
Telekom, Paviel neodporúča:
https://www.youtube.com/watch?v=rY9-ASn3sN4
Telekom, Easy Maestro:
https://www.youtube.com/watch?v=shVlLLki_t8