StoryEditor

Začnime robiť zázraky

20.05.2015, 12:51

Často sa či už na strane agentúry alebo klienta pokúšame o zázrak ohľadom timingu, budgetu alebo toho najpodstatnejšieho – idey. A pritom v tom vôbec nemusíme byť sami. Nielen tradičné a vážené povolania majú svojich svätých patrónov. Tak ako majú baníci Barboru a hasiči Floriána, máme my v marketingu svojho sv. Bernarda zo Sieny. Hoci sa narodil pred viac ako šesťsto rokmi v Toskánsku, má nám čo povedať aj v súčasnosti.

V tej dobe nebolo ničím výnimočným spojiť svoju profesionálnu kariéru iba s jedným brandom v rámci korporácie. Bernard pôsobil celý život na viacerých pozíciách u františkánov.

Ako jeden z prvých si uvedomil význam sociálnych médií a aktívne vstupoval do komunikácie s cieľovou skupinou. Opustil múry kláštora a cestoval po celom severnom a strednom Taliansku, kde si jednoduchým a pochopiteľným jazykom dokázal získať masu. Napriek slabšiemu hlasu bol vyhláseným rečníkom, čo ho aj neskôr predurčilo na patróna reklamy a komunikácie.

Známym sa stal vďaka svojim sociálne angažovaným kampaniam. Vynikajúce výsledky dosahoval v boji proti sodomii, úžerníctvu a hazardu a z dnešného pohľadu môže byť považovaný za silného antisemitu a homofóba.

Pripisuje sa mu popularizácia loga IHS – prvých troch písmen mena Ježiš v gréčtine, obklopených plameňmi. Guerillový spôsob jeho šírenia sa však nepozdával v centrále a musel ho tam obhajovať. Filip sa v tom čase udeľoval až posmrtne. Bernard sa ho dočkal pomerne skoro, už šesť rokoch po svojej smrti – 20. mája 1450. Na tento deň každoročne pripadá aj Deň sv. Bernarda, patróna reklamy a komunikácie… gamblerstva a respiračných problémov.

Fedor Flašík dokázal urobiť z vody kokakolu. Keď sa o to budete nabudúce pokúšať na review alebo prezentácii vy, môže byť vašou oporou aj táto podobizeň sv. Bernarda zo Sieny. Stačí si ho len vytlačiť, vystrihnúť a vložiť do každého briefu.

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
27. apríl 2024 23:25