Každý, kto aspoň raz stál pred niekym, koho si potreboval získať, vie, že prvý dojem zaručí polovicu úspechu. Ak ponúkate svoje produkty, či predstavujete svoj start-up projekt, platí to dvojnásobne.
Vedeli ste však, že najrozhodujúcejších je prvých 15 sekúnd? Za tento čas by ste mali vedieť povedať, kto ste, čo robíte, čo ponúkate a čo vás odlišuje od konkurencie. Zdá sa vám to málo? Stačí, ak si osvojíte tri základné kroky, ako to zvládnuť. (Pokojne aj doma pred zrkadlom.)
1. krok: Pripravte si Twitter-friendly headline. To znamená, že v 140tich znakoch opíšte, čo robíte, čo ponúkate. Napríklad: Som z firmy Lush a ponúkam organické mydlá. Nezabúdajte, že čím zložitejší je váš biznis, tým viac by ste sa mali zamerať na tento krok.
2. krok: Predstavte benefity. Výhody, ktoré má váš výrobok by mali byť jasné a odlíšiteľné. Zvoľte si preto tie najhlavnejšie. Napríklad: čerstvosť (mydlá sú vždy čerstvé, ihneď použiteľné...), ekológia (výrobky sú vyrábané z ekologicky nezávadných materiálov, nepredávajú sa v obaloch, ale v spracovateľnom papieri...), etika (časť zo zisku ide do sociálnych fondov, pomáhame africkým rodinám...).
3. krok: Každý z benefitov podporte ďalšími overiteľnými faktami, štatistikami, reálnymi príbehmi. Napríklad: Toto je oblasť v Afrike, ktorej sme prispeli na zdroj pitnej vody.
Aj o tomto bol tento týždeň workshop v bratislavskom Connecte.
PS: A to bol iba bonus pre tých, ktorí prišli načas. Odborníci so skúsenosťami napríklad aj zo spoločnosti Accenture tieto rady odovzdali počas toho, ako sme čakali na „dobiehačov“. Mimochodom sme si potom prezradili metódu, ako na tento typ ľudí vo firemných kolektívoch.

