Dnes je to môj prvý deň festivalu a je naozaj ťažké zorientovať sa v ponúkaných témach a spíkroch. Ani veľké mená či dobre znejúce témy nie sú zárukou veľkolepého zážitku a naopak.
Naozaj zaujímavý bol pohľad na projekt Solar Impulse - solárneho lietadla v podaní Bertranda Piccarda a Andrého Borschberga, hlavne v kontexte slovenského projektu lietajúceho auta.
Sklamaním bola pre mňa debata so Spikeom Jonzeom, z ktorej som odišiel, pretože som sa stratil v otázkach moderátora. Veľkou atrakciou celého dňa bol pred palácom vystavený DeLorean spolu s Doc. Brownom zo slávnej trilógie Back to the Future. SAWA stavila na skvelú upútavku, no samotný seminár bol slabý. Zaujala len aplikácia Cinimi, ktorá ponúka širokú škálu interakcie s divákmi v kine. Počas jednej z ukážok mohli niekoľkí diváci vyhrať jazdu práve spomenutým DeLoreanom :-) Not me :-( Snáď sa dočkáme aj u nás.
Čo sa deje vo Vegas, nemá ostať vo Vegas. Úžasný príklad, ako značka dokáže pracovať so zákazníkmi. Už to nie je len gamblerská destinácia, Sin City ďaleko v nevadskej púšti. Je to zábavný park, ktorý uspokojí ročne 40 miliónov ľudí, ktorí sú pripravení na výhru, ale aj prehru. Dokonale prepracovaný marketing, ktorý neobyčajne obozretne narába s emóciami návštevníkov.
To najlepšie však prišlo na koniec dňa. Najskôr prezentácia dvoch mladých Kanaďanov, Briana Vonga z Kiip a Chada Stollera. Celý biznis sústredený okolo jedného dôležitého momentu, momentu, kedy v aplikácii vo svojom mobile prežívame pocit víťazstva. To je podľa spíkrov najrelevantnejší čas na komunikáciu. Smartfón je najrozšírenejším zariadením, vďaka ktorému sú ľudia pripojení do siete – systému, ktorý umožňuje s majiteľom komunikovať. Takýmto zariadením môže byt v podstate čokoľvek, čo má IP adresu.
Posledným highlightom bola prezentácia pána Chucka Portera z CP+B. Je to veselý a uvoľnený pán, ktorý okrem iného predstavil jednu z posledných kampaní pre Paddy Power.
Prečo v CP+B robia reklamu, akú robia?
Ak sa desiatich ľudí v prieskume spýtate, akú by chceli zmrzlinu, všetci sa zhodnú na tom, že najlepšia bude vanilková. Iná im totiž nenapadne.
Napriek tomu sa až 66% ľudí v globálnom celosvetovom prieskume vyjadrilo, že reklamou nechcú byť len informovaní, chcú byť inšpirovaní. Tak preto.
Festivalový denník pripravila v rámci projektu Cannes Predictions kreatívna agentúra Wiktor Leo Burnett, ocenená titulom "Agentúra dvadsaťročia", titulom pre najúspešnejšiu agentúru v celej 20-ročnej histórii súťaže Zlatý klinec. Hlasovanie na www.cannespredictions.sk je zastavené. Meno víťaza súťaže, ktorý získa úplne novú dizajnovú Kia Soul s plnou nádržou na týždeň, sa dozviete už čoskoro na www.blog.cannespredictions.sk.