Na shortlist Euro Effie Awards 2015 v kategórii Brand Experience postúpili práce pre tri rôzne značky áut, osviežovač vzduchu, kondómy a Coca-Colu. Všetky tieto značky sa môžu pochváliť kampaňami, ktoré spotrebiteľom sprostredkovali skutočne silný či nevšedný zážitok s produktom.
#BMWstories - BMW (Nemecko)
Nemecká automobilka zjednotila majiteľov áut BMW po celom svete kampaňou, ktorá oslavuje ich vlastné príbehy. Dohromady pospájala príbehy profesionálnych vodičov, známych osobností i obyčajných ľudí, aby aj ostatným spotrebiteľom ukázala, čo to znamená byť vodičom BMW. Vrámci kampane bolo nasadené úvodné video odkazujúce na fakt, že je milión BMW príbehov a tiež webová stránka, kde mohli užívatelia zdieľať svoj obsah a ktorá túto rozmanitosť odzrkadlila. Videá mali dokopy 5,6 milióna videní a stránka 1,2 milióna návštev.
Just Dance Now with Coca-Cola and Les Twins! - Coca-Cola (Francúzsko)
Coca-Cola v septembri 2014 predstavila novú hru pre mobilné zariadenia s názovm Just Dance Now. Pre jej uvedenie na trh si zvolila ulice Paríža, známych tanečníkov Les Twins a pripravila 25 miliónov produktov so špeciálnym QR kódom, vďaka ktorému si užívatelia mohli stiahnuť aplikáciu, ktorá odomkne viac ako 50 hudobných skladieb. Eventom v centre Paríža nielenže podporila svoj cieľ - povzbudiť dospievajúcu mládež k aktívnejšiemu životnému štýlu, ale tiež inšpirovala ľudí, aby si zatancovali na novú Coca-Cola pieseň "Find Your Move". Video zostrih z podujatia mal na Youtube.com v priebehu mesiaca viac ako 6,02 milióna videní a viac ako dvetisíc zdieľaní na Facebooku.
Turn off to turn on for Durex - Durex (Spojené kráľovstvo)
Každoročne v marci ľudia na celom svete na hodinu zhasnú svetlo a vôbec všetky výdobytky modernej techniky. Preukazujú tým svoju lásku a starostlivosť o matku Zem vrámci podujatia Earth Hour. Značka Durex je jedným z najvýraznejších podporovateľov tohto podujatia a na rok 2014 si pripravila kampaň, v ktorej spotrebiteľom odkázala: "Turn Off, To Turn On". Video malo niekoľko miliónov videní a do projektu Earth Hour 2014 sa zapojilo 162 krajín sveta a okrem jednotlivcov sa zapojili tiež školy, organizácie, reštaurácie, firmy i úrady.
Febreze Roadtrip - Febreze (Nemecko)
Ako veľmi dôležité je mať v aute svieži vzduch? Podľa značky osviežovačov vzduchu Febreze je to nevyhnutné a rozhodla sa to dokázať v kampani "Febreze Roadtrip". Na trojtýždňový výlet po Európe vyslala troch Britov, ktorí počas svojej cesty plnili neočakávané úlohy a zdolávali problémy, ktoré teda vôbec nevoňali. O tom, či ich zvládli, rozhodli na jednotlivých stanovištiach obyčajní ľudia podľa toho, či vzduch v aute ostal svieži alebo nie. Diváci mohli celý roadtrip sledovať on-line v reálnom čase. V prvej fáze kampaň podporili bannery, príspevky na Facebooku, Twitteri, YouTube a tiež PR správy. Všetky komunikačné kanály viedli k hlavnému kanálu Febreze UK na Youtube.com. Celkovo sa videá zaradili medzi 0,06% svetovo najsledovanejších videí na YouTube.
Paris motor show 2014 - Volvo Car Group (Švédsko)
Volvo predstavilo nový model auta, zaradilo ho do prémiového segmentu a vytvorilo u zákazníkov túžbu ho vlastniť, a to všetko bez toho, že by auto v danej chvíli fyzicky existovalo. Nové Volvo XC90 značka predstavila prostredníctvom virtuálnej reality. Na parížskom autosalóne vytvorila digitálny showroom, kde si ľudia mohli Volvo XC90 naplno vychutnať vďaka headsetu pre virtuálnu realitu Oculus Rift. V showroome si mohli auto rovno aj zakúpiť, inak bolo predávané výhrade cez webovú stránku a cez Facebook. V najsilnejšom momente sa cez stránku predalo 7 kusov za 1 minútu.
#WelcomeChallenges - Audi sport (Nemecko)
Kampaň Audi je považovaná za jednu z najvirálnejších kampaní v segmente automotive za rok 2014. Značka využila svoje niekoľkonásobné víťazstvo v 24-hodinových pretekoch Le Mans a aj to, že starý súper Porsche sa vrátil do hry silnejší ako kedykoľvek predtým. Prišla s digitálnou kampaňou, ktorá ju v motoristickom segmente nielen zviditeľnila, ale tiež predstavila jej hodnoty a postoje.

