Prečítajte si, ako vyzerala jej cesta k reklame, čo ju v práci rozosmeje a ktorú časť procesu tvorby považuje za najzaujímavejšiu.
Boďa Oravcová študovala financie a reklamu.
V reklame začínala ako externý copywriter v Progress Promotion. Po návrate zo 7-mesačného štúdijného pobytu v Sydney sa v roku 1998 „usadila“ v Istropolitana Ogilvy, kde sa od copywritera prepracovala na Creative directora.
V súčasnosti tam pracuje ako Creative ideamaker.
Na zozname jej slovenských i medzinárodných úspechov nájdete úctyhodný počet rôznych ocenení a shortlistov.
Členkou Art Directors Clubu je od roku 2001.
-->-->
Spomínaš si na svoj prvý reklamný výtvor?
Žiaľ, áno :)
V školských laviciach som pravidelne potajomky čítala noviny a raz som v nich objavila inzerát, v ktorom hľadali copywritera. Nevedela som presne, čo to je, ale inzerát patril reklamnej agentúre a marketing bol môj obľúbený predmet, tak som tam zavolala. Dali mi zadanie a výsledkom bol môj prvý headline: “Denne od jesene do leta, jedna šumivá tableta” pre Slovakofarmu. Honorár vo výške 1 500 Sk za hodinku- dve práce nebol na tú dobu vôbec zlý, takže sa z toho vykľula celkom zaujímavá brigáda popri škole. A neskôr práca, ktorá ma baví a živí dodnes.
Kde sa Ti najlepšie rozmýšľa?
Keď dostanem jasné a nekomplikované zadanie, na mieste nezáleží. Raz sa mi dokonca jeden nápad prisnil a bol aj zrealizovaný. Dôležitejšie ako miesto je pre mňa jasná a stručná správa, ktorú mám reklamou odkomunikovať. Ak chce toho klient povedať vo svojej reklame príliš veľa, prípadne sa nevie rozhodnúť, čo presne chce povedať a zadanie neustále mení, nebude sa ti rozmýšľať ľahko nikde.
Ktorá časť procesu tvorby Ťa baví najviac?
Najradšej mám úplný začiatok. Hneď po tom, ako si prečítam zadanie. Keď mozgové bunky automaticky ožijú a pustia sa do práce. Myšlienky sa začnú spájať do nápadov a papier sa postupne plní. Je to najzábavnejšia a pre mňa určite najzaujímavejšia časť. Potom prichádzajú na rad oveľa zložitejšie a menej zábavné fázy.
Rozmýšľala si niekedy o odchode z reklamy? Čomu by si sa venovala, ak by si nepracovala v tomto biznise?
Je pravda, že môj pracovný životopis nemá veľa riadkov: 14 rokov v reklame, z toho 13 rokov v jednej agentúre. Ale chcelo by sa ti odísť, keď ti platia za to, že vymýšľaš? :) Každopádne, život je zmena a viem si predstaviť, že raz začnem robiť niečo úplne iné. Ak by mi chcel napríklad niekto platiť za to, že budem cestovať po svete a písať o cestovateľských zážitkoch, viem sa pobaliť do pár hodín. Len dúfam, že toto nečíta môj šéf…
Existuje niečo, na čo si v reklame alergická?
Som alergická na reklamu, ktorá klame. Nedávno mi pri dverách zazvonili podomoví predajcovia elektriny a plynu. To, čo predvádzali, bol živý príklad toho, ako vyzerá klamlivá reklama.
Čo Ťa naposledy v práci rozosmialo?
Deadliny. Nič ťa v reklame nerozosmeje viac, ako vtipný deadline:)
Obľúbená reklama z cudzej dielne:
Niekoľko kampaní, na ktorých Boďa pracovala:
Zlatý Bažant- Newspeak:
Slovak Telecom (počas Aj múdry schybí):
Peugeot (obojstranná inzercia):