Pre sponzorov a televízie je nutné nachádzať rovnováhu medzi počtom divákov, cenou a vysielacím časom. Platí to pre televízne noviny a prime time rovnako ako pre časy vysielania kľúčových športových prenosov. Hokejové majstrovstvá v bieloruskom Minsku neboli výnimkou i keď vo vypätých pasážach zápasu pôsobil reklamný brejk ako trestné minúty.
Šport a hokej obzvlášť sú pre slovenského diváka jasní favoriti. Trocha nadnesene možno tvrdiť, že vhodením prvého buly exponenciálne narastie počet odborníkov a expertov na hokejovú taktiku a stratégiu. Tento fakt vtipne využil Heineken, ktorý do spotu na značku Corgoň obsadil priamo trénera slovenskej hokejovej reprezentácie Vladimíra Vůjteka. Napokon realita potvrdila i to, že Vůjtek je vlastne jediný „istý“ člen slovenskej výpravy. Po tom, koľko hráčov odrieklo účasť a ako dlho vznikala finálna súpiska sa chvíľu zdalo, že do Minska pôjde Vůjtek v sprievode Oremusa a Országha. Navyše Vůjtek je vážený profesionál a osobnosť, ktorý vo svojej funkcii zostal i napriek mediálnemu tlaku po fiasku na Olympiáde v Soči.
Komerčné prestávky v zápasoch mali viac-menej podelené Telekom (Magio Televízia), Škoda a Heineken (Corgoň). Škodovka je pritom jedným hlavným sponzorom už do roku 1992. Po dvadsiaty druhý raz sponzoruje Majstrovstvá sveta v ľadovom hokeji, pričom toho roku odovzdala organizačnému výboru okrem iného i 46 vozidiel (38 vozidiel Octavia a 8 vozidiel Superb). Automobilka skombinovala viacero nástrojov, od product placementu priamo v hokejových halách Minsk Arena a Cizovka Arena, až po logo na dresoch, mantineloch a ľadovej ploche. Škodovka organizovala množstvo sprievodných podujatí. Automobila odhaduje, že v rámci trvania MS oslovila približne 800 miliónov televíznych divákov na celom svete. Podpora MS z jej strany má preto dlhodobý charakter a pred dvomi rokmi bola predĺžená do roku 2017.
Čo sa týka cenotvorby za vysielací čas jej logika je jasná. Extrapoluje sa od sledovanosti v minulom období. Samozrejme najzaujímavejšie sú zápasy slovenskej repre, pričom v základnej skupine je cena fixne stanovená. Tieto zápasy sa odohrať musia. V postupovej časti sa cena zvyšuje úmerne s postupom a najvyššia je teda počas súboja o zlaté medaily (približne 3-násobne oproti základnej skupine). V prípade nákupu balíčkov je cena vysielacieho času fixná a výhodnejšia bez ohľadu na to, v ktorej fáze šampionátu naši reprezentanti skončia. Tým, že zápasy nie sú vysielané vždy len po pracovnej dobe, pre fanúšikov boli zaujímavé aj rádiá, live prenosy on-line a aplikácie. Vlastnú appku priniesla RTVS v spolupráci so Slovak Telekom aj Škoda Auto. Obe majú niekoľko tisíc stiahnutí.
RTVS nezabudla na zákonnú povinnosť uviesť pred vysielaním, že v programe budú umiestňované produkty. Popri veľkých a tradičných partneroch bolo v hokejovom štúdiu vidno i product placement privátnej značky a logá Lidl. RTVS tiež nezabudla poďakovať za to, že diváci platia koncesionárske poplatky, a že i vďaka tomu mohli sledovať daný zápas. V tom období pokračovala RTVS v kampani týkajúcej sa spomínaných poplatkov za služby rozhlasového a televízneho vysielania, s novou postavičkou Koncesionárika, čim nadviazala na tretiu fázu marketingového projektu Hodnoty verejnoprávnosti.
„Počas hokejových majstrovstiev vznikol aj zaujímavý precedens. Komentátor počas prenosu prečítal vyhlásenie, v ktorom nepriamo obviňoval nemenovaných operátorov, že vo svojich kampaniach zavádzajú klientov a divákov. Neskôr stanovisko ešte potvrdil generálny riaditeľ RTVS Václav Míka. Vznikla tak mediálna prestrelka o tom, či je kóšer HD vysielanie priamych prenosov hokeja komunikovať ako nadštandard, keď je vysielané de facto za koncesionárske poplatky a iné príjmy štátnej RTVS,“ hovorí Peter Seyfert z mediálnej agentúry OMD Slovakia
Triezvy pohľad na výkony a hrdosť na úspechy hokejistov veľmi rýchlo a úspešne zakalí kritika tímu, jednotlivcov, trénera, rozhodcov, žŕdok a v podstate čohokoľvek, čo sa podieľalo na prehratom zápase. Na imidž sponzorov to našťastie vplyv nemá. Sporadicky sa síce na Facebookovom profile sponzorov objavujú protesty za stiahnutie „hlúpych spotov“, no bežnému divákovi je zrejmé, že takto lukratívny vysielací čas nemôže zostať bez reklamných brejkov. V tejto súvislosti sa predsa len odohral jeden precedens, a síce v českej televízii, z ktorej po protestoch stiahli z vysielania krátky a mierne lascívny šot propagujúci produkt na skvalitnenie erekcie Clavin (firma BPA).