StoryEditor

Žatva Adele alebo nie všetko najsociálnejšie je najlepšie

13.02.2012, 13:39

 

Britská speváčka Adele mimoriadne prekvapivo pobrala na Grammy čo sa dalo, zo šiestich nominácií jej neušla ani jedna. Zdalo sa, že hlavná téma Grammy bude šokujúce úmrtie Whitney Houston, ale Adele dokázala s pozitívnosťou sebe vlastnou prevalcovať aj túto tragédiu. Adele je zaujímavá aj z pohľadu človeka, ktorý sa zaujíma o online stránku záležitosti šoubiznisu.

Najúspešnejšia

Adelin  minuloročný album 21 a skladba Rolling In The Deep boli totiž minulý rok najpredávanejším albumom a singlom na iTunes. Adele je  prvým európskym umelcom v histórii, ktorý na iTunes prekročil milión predaných albumov (v novembri minulého roka). To len kopírovalo najlepšiu predajnosť fyzických nosičov v Anglicku a USA. Dokopy sa predalo predalo 5,82 milióna kópií, čo je najlepšie číslo od roku 2004, kedy sa z Usherovho štvrtého štúdiového albumu Confessions predalo vyše 8 milióna kusov.

Adele sa spomína v súvislosti s oživeným záujmu o kupovanie legálnej hudby, ale zároveň je aj na jej príklade zrejmé, že podiel fyzických nosičov klesá na úkor sťahovania hudby v digitálnom formáte.


Sociálne siete

Ak sa pozrieme na umiestnenie Adele v rámci fenoménov sociálnych sietí, prekvapí nás, že je v rebríčku až na cca 30. Mieste. Ak sa bavíme čiste o facebooku je, 31. s 18 022 637 fanúšikmi  (prvý Eminem ich má 52 846 819) a v rámci videní na YouTube je dokonca na 49. mieste (487 974 399 videní). Čo len potvrdzuje, že kvalita a sociálna popularita sú dve úplne rôzne veci (ako dôkaz spoľahlivo poslúži tretie miesto Lady Gaga, šieste miesto Justina Biebera a siedme Kate Perry v kategórii „Facebook“. Ak berieme do úvahy Facebook, Twitter aj YouTube dokopy, je Lady gaga víťazom absolútnym.) 

Mimochodom, Foo Fighters, ktorí zinkasovali 5 cien Grammy, majú na facebooku len 7 044 232 fanúšikov, zdá sa, že naozaj nie sú deťmi digitálneho sveta – aj ich oslavovaný album vznikol v garáži a nahrávalo sa čiste analógovo, na páskový magnetofón.Samozrejme, že megaúspech na Grammy Adele pomohol a stala sa najväčším skokanom sociálnych sietí, tento týždeň/mesiac je na druhom mieste.


Ako je to u nás?

Pre zaujímavosť sa pozrime, ako je na tom slovenský šoubiznis na facebooku. Keďže hotové rebríčky neexistujú, pospomínali sme si na najznámejšie a na facebooku najaktívnejšie skupiny a z nich zostavili rebríček, ktorý si nenárokuje na úplnosť. Výsledky jasne naznačujú, že skupiny ktorým hovoríme alternatívne, môžu mať šancu zakonkurovať „strednému prúdu“. Aspoň u nás.

  • Rytmus - 229 081
  • Majk Spirit - 110 973
  • Tina - 104 785
  • Marián Čekovský - 99 056
  • Ine Kafe - 70 567
  • Richard Muller - 42 663
  • Horkýže slíže - 42 610
  • Desmod – 16 174
  • Dara Rolins - 16 115
  • Delik (Moja Reč) - 14 776
  • Puding pani Elvisovej – 11 820
  • No Name – 5933
  • Para – 4797
  • Supa (Moja reč) – 4712
  • Longital – 4191
  • Jana Kirchner – 4199 (oficiálna stránka 2374)
  • Zuzana Smatanová – 3718
  • Elán - 2183


Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript., Mindshare Slovensko | foto www.adele.tv |  na Twitteri

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
13. november 2025 19:46