StoryEditor

Vianočné reklamy porazil Vincent Vega

20.12.2015, 23:00
Ktoré vianočné reklamy sú najlepšie? Spoločnosti sa začali predháňať, kto urobí prvú a kto najdojímavejšiu. Z celého súboja, naťahovania sa o to, kto to dá lepšie a guerillových aktivít vyšiel ako víťaz ten, ktorý s Vianocami nemá absolútne nič spoločné. Mém zmäteného Vincenta Vegu.

Všetci čakali, že prví odštartujú sezónu vianočných reklám operátori. Predbehol ich však najväčší e-shop Alza.cz/Alza.sk so svojím dotieravým zeleným ufónom. Okrem toho, že silno promoval Black Friday a zrejme prvýkrát v tomto meradle aj Cyber Monday, celkom slušne „prestrelil“ svojou výbušnou reklamou tesne po teroristických útokoch v Paríži.

Operátori na seba nedali dlho čakať. Telekom predvídateľne stavil na svetovú cyklistickú jednotku Petra Sagana, ktorý sa za bohatej (a neplatenej) účasti médií stihol ešte oženiť. Mediálna hodnota jeho svadby bola údajne  638 000 eur. Nevedno za koľko, ale určite za honorár, účinkuje v reklamách oblečený v hrubom svetri s vianočným motívom madžentovej farby.

Orange predstavil spevácku hviezdu Celeste Buckingham a kameramana  (Bystriansky) s reportérom (Latinák) z predchádzajúcich spotov.

Tretí operátor O2 nasadil spot, ktorý má Vianoce iba v náznakoch. Toho roku nám pribudol operátor štvrtý, ktorý stavil hlavne na znalosť značky a predstavenie benefitov, ale nevynechal ani Vianoce.

Marketéri očakávali aj s čím príde „miláčik“ Apple. Ich príspevok do košiara vianočný reklám bol však melancholický spevácky duet a pohodlne ho zatienil – minimálne tým, že vôbec vznikol - spot na portál s obsahom pre dospelých. Ups.

No a napokon tu bolo zápolenie o najdojímavejší spot. Dlho viedol spot „Man on the Moon“ na britský obchodný dom John Lewis, ktorý neskôr dokonale „okopčil“ diskontný reťazec a konkurent Aldi s tým, že on je lacnejší. No a do toho sa objavil troška morbídny, ale zato sugestívnejší a slzy do očí viac vháňajúci spot nemeckého reťazca Edeka. Deduško, ktorý pozve svoju rodinu k štedrovečernému stolu pomocou úmrtného oznámenia to tento rok, slovami rapera Rytmusa, skutočne „zabil“.

Z pohľadu globálneho šírenia a virality, celú množinu vianočných spotov schoval do vrecka svojho čierneho saka Vincent Vega.

Tento mém zobrazuje postavu z kultového filmu Pulp Fiction, v podaní Johna Travoltu, konkrétne sekvenciu, keď Travolta zmätene hľadá Umu Thurman. Vystrihnutá postava z filmu spôsobom a´la Forest Gump obsadila stovky známych aj menej známych fotiek, gifov a videí a strhla na seba nevídanú pozornosť.

A takto zatienil Vincent svojím zmäteným výberom darčekov. Bol to úplne prvý gif známy ako „Confused Travolta“. A potom sa strhla lavína, na ktorú dokázalo naskočiť aj zopár značiek.

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. december 2025 22:04