StoryEditor

Je to oficiálne - vaše komentáre pod článkami nie sú zaujímavé

22.08.2011, 08:00
Až 50% respondentov tvrdí, že komentáre pod článkami ich nezaujímajú.

Zdá sa, že dlhotrvajúca snaha vydavateľov vtiahnuť čitateľov ich online platforiem do diskusie prostredníctvom priestoru na komentáre pod článkami, je založená na nesprávnych predpokladoch. 

Prieskum realizovaný magazínom AdAge - AdAge/Ipsos Observer American Consumer Survey priniesol zaujímavé zistenia, ktoré rozporujú aktuálny trend občianskeho žurnalizmu a snahy o obojstrannú komunikáciu medzi autormi článkov a ich čitateľmi.

Na ten najdôležitejší poznatok poukazuje už nadpis tohoto postu - až 50% respondentov odpovedalo, že komentáre pod článkami ich nezaujímajú, ba dokonca až 13% z nich tento moderný spôsob tvorby USG (user generated content) obťažuje a vyhýbajú sa médiám, ktoré priestor na tzv. občiansku žurnalistiku, resp. jej špecifiké disciplíny, poskytujú.

Aby to nebolo také jednoduché, odpovede sa samozrejme líšia v závislosti na veku respondentov. Asi nikoho neprekvapí, že tzv. millenials, ľudia vo veku 18-34 rokov, reagujú na možnosť tvoriť a konzumovať UCG oveľa pozitívnejšie, ako vyššie vekové kategórie. Viac detailov nájdete v grafoch dolu.

1. Ak by vám spravodajský server poskytol priestor na písanie komentárov, postovanie fotografií alebo videa k článkom, s akou pravdepodobnosťou by ste ho navštívili?

2. Ako často komentujete články?

Tak čo, pridáte k tomuto postu komentár? :)

 

Richard Kopunik, Mindshare Slovakia

 

Zdroj: 

http://adage.com/article/adagestat/63-readers-care-site-comments/229341/

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. máj 2025 18:58