Kríza-nekríza kreativita vždy dokáže zaujať a zabaviť ľudí. Na minulotýždňovej pražskej konferencii Život na hraně mal prednášku komunikácia na hrane kreatívny riaditeľ pražského Ogilvy Will Rust. Zameral sa na to, aby obecenstvu ukazál reklamu, ktorá pôvodne mohla vyzerať oveľa nudnejšie, ale jej tvorcovia sa nebáli a vymýšlali.
Viacerí sme zažili, že špeciálne naše mamy už dávno nechápali prečo hráme hry ako Wolfenstein, Doom 2, Quake atď. Určite, už len samotné video z herných sekvencií by malo úspech u hráčov. To však v agentúre Draftfcb vytušili, že môžu ponúknuť viac. Viac nadšenia u cieľovej skupiny a trošku menej pochopenia u mám.
Som len chlap, takže nedokážem dobre posúdiť vplyv reklám na dámske vložky. Je pravda, že v Anglicku tieto reklamy formovali dosť zásadne názory jedného muža na život žien. A tak raz zistil, že nie všetko v reklame je úplne pravdivé. Preto sa rozhodol napísať do Bodyform jeden z najzdieľanejších a najkomentovanejších postov histórie Facebooku.
Prišla mu však nečakaná a úprimná odpoveď, ktora sa stala tiež neuveriteľne populárna.
Zoberte si priemernú gruzínsku minerálku na ukrajinskom trhu a získate Borjomi. Je faktom, že jej postavenie na ukrajinskom trhu je špecifické. Miesto vzniku tejto vody je veľmi hlboko, viac ako 8km pod zemou. Koho to trápi, však? Obyčajná reklama nezaberie, čo sa však stane, ak vytvorili v miestnej agentúre Ogilvy najhlbšiu web stránku?
Na záver off-line nápad, ktorý však skvele využíva mobilnú dobu. Je vám divné, ak ľudia často pozerajú v krčme do svojich mobilov. V poriadku, ale ak si dajú pivo budú to mať zložitejšie.
AdArena funguje aj na Facebooku.
Michal Halmeš, AdArena