Slovenské ADC má každý rok neľahkú úlohu. Vybrať a zhodnúť sa na jednom mene, ktoré si zaslúži cenu Filip - za prínos slovenskej reklame. Mien, ktoré je možné zvažovať je veľa, ale ako už vravel Highlander “Es kann nur einen geben!”.
Občas dostane Filipa kreatívny riaditeľ, občas niekto z pridružených povolaní - kameramani, režiséri, fotografi a mali sme tu aj fotografku. Posledné dva roky to boli práve ľudia mimo agentúr. Roman Valent a Matúš Bence. Tento rok by to malo byť podobne, ale inak.
Nie, že by nebolo z koho vyberať medzi kreatívcami. Popravde, ak sa odosobníme od emócií, výber je jednoduchý - niekto z Jandlu. Pretože prvý slovenský Lion z Cannes je proste argument najväčšieho kalibra. A rovnako ako sa nikto radšej nepýta na doping Peťa S4GANA, pretože sa príliš tešíme z toho, že máme svetovú športovú hviezdu (hoci bohužiaľ, v športe, kde to bez dopingu proste nejde), nie je možno úplne na mieste riešiť naše dojmy z ghost a scam ads a priznať, že to bol najväčší úspech nie len posledného roka, ale celej histórie slovenskej reklamy.
Podľa organizátorov festivalu v Cannes bolo všetko v poriadku a tým pádom si všetci môžeme myslieť svoje (a aj si myslíme), ale nič dokázať nemôžeme.
Je tu však aj iná možnosť. Vrátiť sa k začiatkom a pre zmenu oceniť niekoho, kto nie je z agentúry. Niekoho, koho príspevok k slovenskej reklame nie je spochybniteľný a zároveň ani limitovaný jedným rokom.
Rafael Skurka.
Kto? No proste Eči.
Že kto?
Ak sa toto pýtate, tak ste za posledných 20 rokov zrejme na Slovensku žiadny reklamný spot netočili.
Eči je stálica. Je to človek, ktorý nechýbal snáď na jedinom mojom točení. Či už ako ostrič, kamerový technik alebo asistent kamery. Príjemný chlapík, ktorý sa o všetko rád postará. Počul som dokonca aj o tom ako o polnoci pribehol do strižne, keď bol technický problém s loadovaním materiálu.
Dokonca mu niekto na Facebooku spravil vlastnú skupinu. Tým sa nemôže pochváliť žiaden kreatívny riaditeľ.
Lenže to je presne ono. Eči sa v živote asi nikomu s ničím nechválil. A asi ho nikto ani patrične ne(d)ocenil.
Podľa mňa je načase, aby sme to napravili. Filipom. Prečo? Lebo je rok 2016.

