Školský systém na Slovensku sa akoby zacyklil.. Peniaze zo štátu sú obmedzené, študenti leniví, prax na školách mizivá a výsledok z toho je to, že agentúry (keď sa bavíme čisto o marketingovo-reklamnej sfére) sa neustále sťažujú na nedostatok kvalifikovanej a šikovnej mladiny z radov študentov a študenti sa zasa sťažujú na nedostatok možností praxovať počas školy. Pevne verím, že ADMA aspoň z časti prišla s riešením..
Asociácia digitálnych marketingových agentúr- ADMA, ktorej som podpredsedom a kde mám na starosti práve vzdelávanie na univerzitách, funguje takmer rok. Okrem pre verejnosť nezaujímavého združovania sa agentúr a aktivít zameraných na vzdelávanie a osvetu trhu ako takého, sme sa špeciálne zamerali na vzdelávanie budúcej generácie copywriterov, kreatívnych riaditeľov či social media špecialistov.
Je to jedna z tých rozsiahlejších aktivít ADMA, o ktorej sa hovorí ale najmenej hlavne preto, že výsledok tu nebude za týždeň ani mesiac, predsa len skostnatené postkomunistické vysokoškolské vzdelávanie na Slovensku je potrebné najprv nalomiť a potom poriadne vymyť priamo z vnútra.. A to je bohužial otázka niekoľkých rokov.
Situácia sa však mení k lepšiemu a deje sa v tomto smere viac, ako by sa možno na prvý pohľad zdalo. ADMA má spracovaný edukačný plán pre univerzity a aktivity vysokoškolských študentov na obdobie 2012/2013, ktorého súčasťou okrem iného sú aj:
Univerzitné programy
- Semestrálny predmet online marketing na Katedre marketingovej komunikácie UK (KAMAkO)
- 4semestrálny predmet digitálny marketing na Fakulte masmediálnej a marketingovej komunikácie UCM trnava (FMK)
- 2semestrálny predmet digitálny marketing na Fakulte masmédií paneurópske vysokej školy
Univerzitné aktivity
- Online Klub- Obchodná fakulta Ekonomickej univerzity
- Digital marketing club- Univerzita Komenského
- Hosťovské prednášky- Fakulta prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov, katedra spojov- Žilinská Univerzita
- Hosťovské prednášky- Katedra knižničnej a informačnej vedy UK
Mimouniverzitné aktivity
- Projekt doska
- Google online marketing challenge
- Projekt Cirkulátor
Jednotlivé predmety či aktivity sú buď úplne zastrešené ADMA, alebo je ADMA odborný garant, pomáha pri realizácii, prednáškach a niektorí študenti tak dostávajú možnosť pracovať na reálnych projektoch prípadne priamo stážovať v niektorej z členských agentúr.
Ako vidíte, nie je toho málo a je len otázka času, kedy bude vidieť prvé výsledky. Ak by mal niekto záujem akokoľvek prispieť k naším snahám posunúť vzdelávanie na našich školách trošku dopredu (odborne, materiálne, finančne a neviem ešte ako), kľudne sa ozvite, určite uvítame každú pomoc..