StoryEditor

Tvár slovenskej reklamy: Vlado Kurek

22.11.2011, 09:22

Prečítajte si, čo Vlado Kurek považuje za predpoklad úspešnej reklamnej kampane, kde čerpá inšpiráciu a na ktorú svoju prácu je najviac hrdý.

Vladimír Kurek vyštudoval Pedagogickú fakultu Univerzity Komenského. Do sveta reklamy vstúpil v roku 2004 ako copywriter agentúry Soria&Grey. Rok na to prestúpil do Mayer/ McCann Erickson, kde na pozícii senior copywriter pôsobí dodnes.

-->-->

Členom Art Directors Clubu je od 2009.


Ako vyzerala Tvoja cesta k reklame? Spomenieš si na svoj prvý reklamný výtvor?

Vždy som chcel byť učiteľom dejepisu a aj som ním bol. Deväť rokov. Následne som si uvedomil, že začínam hovoriť na hodinách tie isté vtipy a že je na čase urobiť nejakú zmenu.

Rozmýšľal som medzi filmovou žurnalistikou a reklamou, dvoma svetmi, ktoré ma veľmi lákali, ale o ktorých som vedel omnoho menej, ako som tušil. Vybral som si reklamu a tak som tu.

Na môj prvý reklamný výtvor si spomeniem každú jeseň. Bol to totiž print na nemenovaný liek proti prejavom prechladnutia. Nakoniec sa nezrealizoval, možno aj preto som zase chorý:)

 

Ktorá časť Tvojej práce Ťa baví najviac?

Tá, ktorá sa mi aktuálne darí. Jednoducho, keď to ide, je všetko super. Brainstorming, písanie, výroba, čokoľvek. A keď to nejde, tak by som najradšej... išiel na obed.

Ale v zásade ma asi najviac baví byť na pľaci počas natáčania, sledovať ako vznikajú príbehy z pohyblivých obrázkov. Vtedy sa asi najviac spájajú moje lásky: film a reklama.   

 

Čo Ťa inšpiruje?

Literatúra a film. Ale v prvom rade môj vlastný život, zážitky a skúsenosti. A príbehy z môjho okolia. Čím viac skutočných vecí dostávame do reklamy, tým je lepšia, podľa mňa.

 

Na ktorú z množstva Tvojich prác si najviac hrdý?

Mno, dúfam, že najviac budem hrdý na tú prácu, ktorá ešte len príde. Možno dokonca čoskoro. Z tých zrealizovaných je to samozrejme séria „Pasívne fajčenie zabíja pre Ligu proti rakovine alebo „Bez CO2“ pre Corgoň.

 

Čo je podľa Teba predpokladom úspešnej reklamnej kampane?

Jednoduchosť, úprimnosť, hravosť, prekvapenie.

 

Na čo si v reklamách alergický?

Vadí mi, keď produkt nemá čo povedať, a pritom musí vyzerať neuveriteľne bombasticky. Milujem zadania typu: "Nemôžeme o sebe tvrdiť nič pozitívne, ale chceme, aby si to ľudia o nás mysleli."

Alergický som však skôr na niektoré prejavy ľudí, než na reklamy...

  

Obľúbená reklama z cudzej dielne:

Mám neskonalý obdiv ku konceptu Real Man of Genius pre Bud light.

Tak úprimne, presne a pritom vtipne trafiť produkt, to sa stáva iba občas. Neviem, či sa dá na pivo urobiť niečo lepšie, ale skúšať treba:).

 


Zopár kampaní, na ktorých Vlado pracoval: 

LOTO:

 

Corgoň:

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Liga proti rakovine:

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
15. júl 2025 15:35