StoryEditor

Prečo digitálni inovátori nechcú robiť v agentúrach

07.08.2013, 19:07
Digitál je in. Väčšina klientov aj agentúr ho chce robiť. Akurát ľudí, ktorí ho robiť vedia, je akosi málo. Kto sa niekedy pokúšal zamestnať digitálca, vie o čom hovorím. S rovnakým problémom ako vy zápasí aj renomovaná agentúra Deutsch LA. Winston Binch, Chief Digital Officer Deutsch LA, pomenoval vo svojej prednáška na Cannes Lions niekoľko problémov, prečo to tak je.

 

 

Digitál je in. Väčšina klientov aj agentúr ho chce robiť. Akurát ľudí, ktorí ho robiť vedia, je akosi málo. Kto sa niekedy pokúšal zamestnať digitálca, vie o čom hovorím. S rovnakým problémom ako vy zápasí aj renomovaná agentúra Deutsch LA. Winston Binch, Chief Digital Officer Deutsch LA, pomenoval vo svojej prednáška na Cannes Lions niekoľko problémov, prečo to tak je.

 

1. Robiť reklamu už nie je cool

Reklama je niečo ako The Smashing Pumpkins na Pohode. Stále má super meno, ale bohužiaľ je už za zenitom. Novými zábavkami sú startupy. Pokiaľ sa vo firme nepriblížite startupom aspoň atmosférou, inovátori sa nepriblížia k vám. 

 

2. Digitálci sa v agentúrach berú ako klikači

Dodať nápad, odklikať si svoje a o nič iné sa nestarať. Toto inovátorov nebaví. Chcú byť v dianí počas celého procesu realizácie.

 

3. Mixovanie digitálcov a offline kreatívcov do jedného tímu nefunguje

Toto je skúsenosť agentúry Deutsch LA - komu to funguje, nech napíše do komentárov. 

 

4. Systém práce v agentúrach je nastavený proti inováciám

Agentúra musí z niečoho žiť, každý digitálec si musí na seba zarobiť. Taký je život. V mlynčeku: zadanie, brainstorming, výroba, však nie je na inovácie miesto. Čím rýchlejšie meliete, tým viac peniažkov síce sypete, ale tým menej inovácií prinášate. Čím menej inovácií však prinášate, tým menej klientov s vami bude chcieť robiť. Začarovaný kruh.

 

5. Digitálna reklama má často životnosť vínnej mušky

Dobre, toto Winston nepovedal, ale je to jeden z dôvodov, prečo pár super ľudí v mojom okolí povedalo reklame zbohom. Robiť mesiac a pol na kampani, ktorá netrvá ani 2 týždne dokáže byť pekne frustrujúce. A čo také kreatívne FB statusy - nanajvýš pár hodín. Digitálni inovátori chcú robiť na dlhodobých platformách. 

 

6. Vy ich potrebujete viac ako oni vás

Winstonova prednáška bola tak trochu náborová akcia a táto veta mala digitálcom pohladkať ego. Pravdou je, že rok alebo aspoň pár mesiacov práce pre klientov dá človeku viac vedomostí o marketingu a online používateľoch, než mudrovanie všetkých marketingových špecialistov na predraženej konferencii dokopy. Každý, kto vyvíja vlastné produkty alebo ponúka online služby, sa bez takýchto vedomostí nezaobíde. Na druhej strane by sa mala každá agentúra zamyslieť: Prečo by mali chcieť títo ľudia robiť práve u nás?

 

Koniec prvej časti.

Sledujte blog naďalej. Nabudúce sa dozviete, ako tento problém v Deutsch LA riešia.

Otázka do diskusie:

Súhlasíte s vymenovanými dôvodmi? Čo je podľa vás riešením aktuálneho stavu?

                                         

 

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
13. máj 2025 05:07