StoryEditor

Novinky z KRASu: Hipsteri, slová v prívesku, cit v investíciách a lišiak v obleku

04.04.2016, 10:15
Výber toho najlepšieho, čo priniesol marec 2016
ZARAGUZA zmenila vďaka hipsterom vnímanie kávy, TRIAD Advertising si v hodnotení Stratégií odniesol najvyššie hodnotenie v tomto roku, Wiktor Leo Burnett zmenil po siedmych rokoch komunikačný koncept J&T Banky a Respect APP využil fázy dňa na nasadenie spotov prispôsobených času vysielania.
 
Výber toho najlepšieho, čo priniesol mesiac marec.  
 
ZARAGUZA – AJ HIPSTERI PIJÚ POPRADSKÚ (POPRADSKÁ KÁVA)
 
Popradská káva je tradičná slovenská značka kávy. Agentúra Zaraguza dostala za úlohu zatraktívniť ju pre mladšiu a solventnejšiu cieľovú skupinu. Ako prezradil Michal Pastier na konferencii BRANDstorming a ako zhrnul novinár Petr Michl pre český Marketing Journal, spočiatku v agentúre uvažovali o tom, že by bola kvalita kávy v reklamnom spote komunikovaná priamo témou plantáže, ale prišli na to, že existujú ešte väčší odborníci na kávu ako sú jej pestovatelia. Boli nimi hipsteri, čajočky a manažéri, ktorí v sérii spotov búrali predsudky z jej obalu, dostupnej ceny a „slovenskosti“.

 
Praví kávičkári Popradskej kávy sa s viac ako 2,5 miliónmi videní dostali do rebríčka YouTube Trends pre Slovensko ako jediná reklama v danom období. Magazín M-Journal ju zaradil medzi TOP 10 najlepších reklám sveta minulého roku.  Kampaň bola prijatá podľa slov M. Pastiera s nadšením. Pochválila tých, ktorí boli hanení, lebo pijú „len Popradskú“. Vďaka kampani už patrili medzi pravých kávičkárov, lebo pijú kvalitnú kávu.  Na druhej strane kampaň nebola iba o sérii vtipných videí. Jej súčasťou bola akadémia Klubu pravých kávičkárov, ktorou prešlo viac ako 20-tisíc ľudí, s ktorými vie značka ďalej komunikovať.
 
Ani tým sa však kampaň neskončila. Popradská sa vydala priamo do Milána, kde „testovala“ pravých talianských kávičkárov. Z mobilného vozíka ponúkala dva druhy kávy – taliansku a slovenskú. A zatiaľ čo si Taliani s národnou hrdosťou pochvaľovali tú svoju, v skutočnosti chválili našu slovenskú, Popradskú. 

 
Cieľom celej komunikačnej stratégie bolo pritiahnuť nových zákazníkov a zároveň nestratiť tých starých. A to sa podľa M. Pastiera podarilo bez toho, aby sa napríklad taký bratislavský hipster bál o svoju reputáciu, ak bude piť Popradskú ako jeho stará mama. Pre nich ale primárne kampaň nebola, poslúžili ako vtipný garant kvality. „Najviac nás prekvapilo, keď sme zistili, že Popradskú začali piť aj naši priatelia v Cvernovke,“ dodal k úspechu M. Pastier. 
 
Zdroj: Petr Michl – Marketing Journal, BRANDstorming, Pravikavickari.sk, Michal Pastier - Zaraguza
 
------
TRIAD ADVERTISING – SLOVÁ, KTORÉ ROBIA RADOSŤ (O2)
 
TRIAD Advertising získal za online kampaň pre O2 prvú 10-tku, najvyššie hodnotenie, v hodnotení Stratégií v tomto roku. „To, že sa video ku kampani stalo šampiónom hodnotenia Stratégiií a dostalo prvú desiatku v roku, nás, samozrejme, veľmi teší. V prvom rade sme však veľmi radi, že v O2 máme partnera, ktorý je veľmi náročný a zároveň odvážny a priekopnícky,“ hovorí Martin Woska, Chief Creative and Strategy Director TRIAD Advertising.
 
S kampaňou pre O2 TRIAD Advertising otvoril rok 2016. Na koncepte pracoval dlhšiu dobu a nechal v nej kus vlastného srdca. Heslom kampane sa stal headline "Rozprávajme sa viac" a pripomínal možnosť neobmedzených volaní až pre piatich vďaka jednému Platinovému O2 Paušálu.  Súčasťou kampane bolo viacero dôležitých prvkov: experimentálne video, nový vizuálny koncept (vytvorený internou O2 agentúrou), rádio spoty, online videa, bannery a ďalšie média. 

 
Významnou časťou kampane bola tiež online aktivácia "Slová, ktoré robia radosť". „Keď sme rozmýšľali, ako zaujímavo rozvinúť myšlienku "rozprávajme sa viac“, dostali sme sa k nápadu, že slovo môžeme nielen hovoriť a počuť, ale teraz sa ho už aj dotknúť," hovorí Vlado Kurek, creative director madman týmu v TRIAD-e. Tak vznikol nápad umožniť ľuďom nahrať niekomu blízkemu pekné slová, ktoré sa v 3D tlačiarni premenia na unikátny prívesok.  Vlastný si môžete ešte stále vytvoriť TU.
Zdroj: TRIAD Advertising
 
------
WIKTOR LEO BRUNETT – NOVÝ KONCEPT  J&T BANKY (J&T BANKA)
 
J&T Banka po siedmich rokoch zmenila svoj komunikačný koncept. Do popredia sú postavené insighty a myšlienkové pochody, ktoré rieši každý investor a tiež súčasné tanečné umenie. O tom, ako vznikol tento koncept a prečo sa preň agentúra rozhodla, hovorí Martin Keder, senior copywriter Wiktor Leo Burnett.
 
Prečo J&T Banka po siedmich rokoch mení svoj komunikačný koncept? 
Koncept, akokoľvek úspešný, nemá zmysel žmýkať donekonečna. Áno, mohli sme ho rozvíjať aj dlhšie, no akosi sme aj s klientom spoločne cítili, že je čas na zmenu. Nepredchádzali tomu žiadne prieskumy a focus groupy, bola to vec intuície a spoločných ambícií. Značku sme budovali od samotného začiatku a komunikácia, ktorá bola vtedy nastavená, naplnila svoje ciele. 
 
Do popredia sú postavené insighty a myšlienkové pochody, ktoré rieši každý investor a tiež súčasné tanečné umenie. Ako vznikol tento koncept? Prečo ste sa preň rozhodli? 
J&T Banka si vždy razila vlastnú cestu a jej komunikácia bola od samotného úvodu postavená na relevantných insightoch a silnom wordingu. Ide o prémiovú značku, čomu zodpovedala aj vizualita. Atraktívne prostredia boli vždy skôr iba kulisou. Nový koncept Art&Science je vlastne definíciou úspešného investovania, ktoré si okrem znalostí vyžaduje aj veľkú mieru citu. Navyše, banka sa dlhodobo venuje podpore súčasného umenia a tak to všetko do seba prirodzene zapadlo. Osobne si myslím, že kreatívny koncept má tvorcov inšpirovať a poskytovať im slobodu, neverím na “koncepty”, ktoré sú železnou mustrou, do ktorej sa len dopĺňajú nové propozície. Taký koncept vyzerá dobre iba na papieri v prezentácii. Čiže – neznamená to, že budeme nasledujúcich 7 rokov len tancovať. :)

 
Aké očakávate výsledky nového komunikačného konceptu?
Kampaň má zatiaľ veľmi dobré ohlasy, takže dúfam, že sme odštartovali nový dlhodobý projekt podpory experta na investície.
 
Ako sa bude kampaň ďalej vyvíjať?
Nechajte sa prekvapiť. 
 
Zdroj: Wiktor Leo Burnett
 
------
RESPECT APP – JARNÁ KAMPAŇ PSS (PRVÁ STAVEBNÁ SPORITEĽŇA)
 
Jarná kampaň Prvej stavebnej sporiteľne pokračuje v nastavenom koncepte s Lišiakom v pozícii štýlového agenta v smokingu s motýlikom v duchu špionážnych filmov o agentovi 007. Jeho najnovšou misiou je priniesť zákazníkom ich vysnívané bývanie, ktoré si môžu dopriať vďaka výhodnému úveru. Hlavnou výhodou tohto produktu je, že na rozdiel od hypotéky zaň klienti nemusia ručiť svojou nehnuteľnosťou. 
 
Ťažiskom kampane je séria troch televíznych spotov, ktoré sú v priebehu dňa prispôsobené času vysielania. Diváci tak môžu vidieť Lišiaka ráno v spálni, počas obeda v kuchyni a večer v obývačke. "V kampani využívame čaro okamihu. Chceme klienta zastihnúť buď pri raňajkách, obede alebo večer, a hovoríme mu, že vďaka nášmu úveru by mohol byť daný moment ešte krajší," hovorí Yolka Udičová, partner Respect APP.

 
Podobne ako pri televíznych spotoch, aj v inzercii v preriodikách rotujú tri varianty vizuálu. OOH nosičmi kampane sú billboardy, citylighty, trainmail, autobusy a zastávky MHD. V online prostredí je nasadená séria animovaných banerov, vrátane špeciálneho interaktívneho formátu v tvare kocky. V nákupných centrách si zákazníci môžu na dotykovom citylighte zahrať jednoduchú hru, ktorá ich za 50 sekúnd inšpiruje ako si vylepšiť domov s úverom 50-tisíc eur.

Zdroj: Respect APP

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
17. november 2025 18:04