StoryEditor

Čo znamená "zhliadnutie" videa? Na facebooku sú to 3 sekundy, 30 sekúnd uvádza Youtube

17.06.2015, 20:15
Najväčšie sociálne siete sa nezhodujú na tom, ako presne definovať video view, teda zhliadnutie videa. Tu je prehľad pomerne nepravidelnej metriky, ako je zhliadnutie definované prostredníctvom najväčších sociálnych platforiem pre online video na globálnom trhu.
 
 
 
Čoraz invazívnejšie sú tendencie Facebooku v budovaní online video monopolu. Kľúčovým contentom, teda obsahom sa stáva video, presnejšie online video na sociálnych sieťach.
 
Tým, vzniká množstvo nových otázok, ako táto. Čo presne znamená samotné zhliadnutie? Štandardné zhliadnutie na YouTube je štatisticky 10 násobne dlhšie ako je zhliadnutie na Facebooku alebo Instagrame. Vznikol preto výskum realizovaný magazínom Marketing Land, kde boli skúmané odlišnosti medzi najväčšími sociálnymi sieťami, ktoré poskytujú platformu pre online video.
 
Hlavnou otázkou a výskumným problémom bola práve dilema, čo sa počíta ako 1 zhliadnutie videa. Pre Facebook a Instagram, je prezeranie videa ľubovoľnej dĺžky v čase 3 sekúnd  považované za zhliadnutie. YouTube uvádza ako  čas 1 zhliadnutia pribliťne 30 sekúnd. Vo všetkých týchto prípadoch, celková dĺžka videa nie je zohľadnená. Tieto časové miľníky, a práve ich definícia, súvisí s rôznymi faktormi ovplyvňujúcimi zhliadnutia, ako sú cieľové skupiny, veľkosť diváckeho dosahu, množstvo času stráveného pozeraním videa na danej platforme a pod.
 
Je to tak trochu zvláštny spôsob, ako numerizovať dlížku stráveného času pozeraním videa ako display reklamy. Keďže tam je rastúci tlak v presnosti štatistík . Samozrejme, so zobrazením grafických reklám, je metriku jednoduchšie určiť. Sú buď vidieť celkom, alebo vôbec. 
Ale čo  s videom? Je tých pár sekúnd adekvátná dĺžka na definovanie zhliadnutia?  Media Rating Council (Rada pre mediálny rating) a IAB povedali áno, tieto organizácie definujú videoreklamy ako "viditeľné", keď sú na obrazovke viditeľné po dobu aspoň dvoch po sebe idúcich sekúnd. Niektorí inzerenti a značky propragujúce prostredníctvom  videa, im dávajú za pravdu, najmä ak stratégia ich onlinie video marketingu a tvorby contentu spočíva v uvedení "key message" práve na začiatku, kvôli divákovej pozornosti. Iní by mohli nesúhlasiť. 
 
Tento problém, je len dalším dôsledkom čoraz väčšieho progresu používania audiovizuálneho obsahu pre marketingové účely na internete. Túto a podobné otázky klientom/inzerentom presnejšie zodpovieme už v blízkej budúcnosti.
 
Do tej doby, je tu numerický prehľad, ako hlavné platformy poskytujúce online video content definujú zhliadnutie a počet prehraní videa:
 
YouTube: Googlom vlastnená TOP 1 sociálna sieť pre online video, počíta ako zhliadnutie videa,  30 sekúnd.
Facebook: Facebook videá automaticky hrajú bez zvuku v užívateľských news feedoch. Zhliadnutia, ktoré sú počítané a zobrazené verejne, sú spúšťané vtedy, keď sa užívateľ pozerá na video minimálne 3 sekundy.
Instagram: Instagram nezobrazuje počet zhliadnutí videa verejne, no takiež používa 3-sekundový štandard na ich numerizáciu ako Facebook. Video na instagrame, sa taktiež automaticky prehráva v slučke, ak video post zostal na užívateľskom screene. Teda namiesto počtu celkových zobrazení videa, Instagram posiela inzerentom počet unikátnych zhliadnutí ich videa.
Twitter: Na rozdiel od Facebooku a sociálnej online video platformy YouTube, Twitter nedisponuje možnosťou autoplay u videí. (Hoci je to vo fáze prebiehajúceho testovania funkcionality pre niektorých používateľov iOS), takže pohľad sa počíta, keď užívateľ  video vnútri tweetu. Počer zobrazení videa nie je verejný. Inzerenti môžu štatistiky o počte zobrazení videa zistiť v rámci funkcií reklamnej platformy Twitter, alebo organickým dosahom tweetov analytickými funkciami.
Vine: Twitterom vlastnená platforma prehráva videá v slučke s maximálnou dĺžkou 6 sekúnd. Zhliadnutia na platforme Vine sieti sú numerizované počtom prehratia slučiek, ktoré sú verejne zobrazené a spustené odznova potom, čo užívateľ zhliadne celé (6sekundové)  video. Vine nepredáva reklamný priestor. 
 
Zhliadnutie videa teda závisí od špecifík metriky danej sociálne siete poskytujúcej online video obsah. 
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
17. jún 2025 14:42