StoryEditor

McDonald's: Takto sa robí tlačovka

17.04.2013, 14:17
Netreba celebrity ani najdrahšiu laserovú šou na svete, aby sa tlačovka vydarila.

Nazvite si to akokoľvek – tlačová konferencia, pracovné raňajky, stretnutie s novinármi. Volajme to všetko jednoducho tlačovky. Na Slovensku sa robia často. Pre niektorých novinárov je to zabíjanie času, ďalší kladú všetečné otázky... Pre mňa je to okrem iného príležitosť pozorovať, ako komunikujú značky či médiá a ako to zvládajú PR agentúry. Najhoršie typy sú:

Vasiľ Biľak vysvetľuje: Prídete a niekto, kto sa rád počúva, spustí monológ. Hovorí, hovorí, stále hovorí... Nevadí, že to nikoho nezaujíma. Ľutujeme bezbranného hovorcu. A veríme, že už niečo konečne spadne na zem, aby sme sa prebrali. Prečo vôbec dostal mikrofón? Nič nové na svete, dáme si Trepete.

Milujte nás, sme Vesmírní lidé: Pozvánka, z ktorej je jasné akurát to, že niekto vie používať Photoshop. Žiadne podrobnosti, o čom to bude, žiadne mená, kto sa zúčastní. Všetko tajné. Milujte nás a príďte, veď každé naše prekvapenie musí byť skvelé. Váš čas je druhoradý.

Pán riaditeľ je "pracovne veľmi vyťažený": Ak už tlačovka, tak s dôležitými ľuďmi. Žiadne také, že pán riaditeľ nemohol prísť, ale je tu jeho nepodstatný poskok. K dokonalosti to doviedol Štefan Nižňanský, ktorý raz povedal svoje a odišiel. Aké prešpekulované :-)

Mega karaoke show. Aspoň štyri celebrity (samozrejme béčkové), úžasné svetelné efekty a futuristická hudba naplno, nech vyniknú basy. A keby ste si chceli nahrať rozhovor, máte smolu. Čo sme na koncerte skupiny Salco?

Aby sme len nekritizovali... Dá sa to robiť aj úplne jednoducho a zmysluplne. Presne tak, ako naposledy McDonald's. Kto chcel, mohol ochutnať nové burgery. Kto chcel, mohol sa ísť pozrieť do kuchyne. Kto chcel, mohol urobiť rozhovory s ľuďmi (relevantnými, podotýkam). Kto nechcel nič, nemusel nič. Žiaden povinný priestor na novinárske otázky, celebrity, hluché miesta alebo siahodlhé monológy papalášov. Nič nebolo nasilu. Zo šéfky komunikácie Drahomíry Jirákovej bolo cítiť, že verí tomu, čo hovorí. A aby sme nazabudli – dobre zvolená agentúra. Eva Fúriková z 1st Class Agency nikomu netlačila kaleráby do hlavy, ale aj tak ste na konci tlačovky mali pocit, akoby boli hamburgery jej najobľúbenejším jedlom. Takto to má byť: treba veriť svojmu produktu a nekamuflovať to.

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. december 2025 10:23