StoryEditor

Haló, reklama nie je umenie

15.02.2016, 09:33
Neviem dokedy sa budeme tváriť, že úlohou reklamných tvorcov je objavovať, prinášať či definovať nejaké umelecké trendy. No nie je. Zvyknime si na to.

Neviem dokedy sa budeme tváriť, že úlohou reklamných tvorcov je objavovať, prinášať či definovať nejaké umelecké trendy. No nie je. Zvyknime si na to.

Pred časom sa v rámci hodnotenia Stratégií časť poroty pohoršovala nad tým, že vianočné spoty Orangeu sú podobné hudobným vsuvkám slávnej americkej relácie Jimmyho Fallona. Áno. No a? (ak kliknete na obrázky - okrem Billov - sa vám otvoria linky na videá a stránky) 

Podľa mňa je úplne normálne, že reklama využíva rôzne umelecké postupy, inšpiruje sa, je na tepe doby, využíva jedinečné koncepty či už z oblasti filmu, hudby alebo vizuálneho umenia a prináša ich ľuďom v úplne inom, novom a v najlepšom prípade potenciálne komerčne úspešnom kontexte.

Aha, v Respect APP sme vykradli scény z Pulp Fiction, húúú:  Nedávno sa po fejzbukoch naťahovali agentúry o to, kto je väčší deBill. Opäť klasický scenár – využiješ nejaký aktuálny fenomén na to, aby si mu dal nový kontext, iný zmysel, súvislosti. Easy. No a teraz tu je nová O2 kampaň s 3D príveskami vášho hlasu. Ak opomenieme všetky tie kroky – vraj najlepšie je niekoho počuť, preto ti tvoj hlas nahrá, dá vytlačiť na 3D tlačiarni ako prívesok, ty ho síce nepočuješ, ale môžeš ho nosiť na krku – výsledok je originálny: prvýkrát v slovenskej reklame bol využitý 3D print zvukového záznamu. 

Bavili sme sa včera s Woskom o tom, že minulý rok podobný nápad dopadol ako neúspešný projekt na Kickstarteri, v roku 2014 tesne pred Valentínom o 3D šperkoch hlasových nahrávok "I love you", ktoré vznikli v roku 2008, písal Wolfram

Pred tromi rokmi z nahrávky Obamovho hlasu umelec vytvoril 3D objekt, ktorý sa aspoň dal spätne vypočuť, pár rokov pred tým využili podobný postup na 3D vizualizáciu historických nahrávok v nejakom múzeu atď...

No áno, nerobíme v reklame umenie, máme však otvorené oči, musíme vnímať, čo sa deje okolo nás a využiť to v rámci "štandardnej" marketingovej komunikácie.

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
16. júl 2025 10:06