StoryEditor

Dokážu sa športovci predať sponzorom?

18.11.2013, 19:22
Už 2. diel Sport Management Live priniesol odpovede na očakávania firiem a športovcov od sponzoringu.

Sport Management Live ako podujatie o športovom marketingu si pomaly buduje svoju každomesačnú tradíciu. Novembrové rozprávanie o športovcoch a sponzoroch sa uskutočnilo v stredu 13. novembra 2013 v priestorch Starej pradiarne bratislavskej Cvernovky, kde stabilne sídli Connect Coworking.

Prvým hosťom bol skúsený marketér a sponzoringom ošľahaný Daniel Bradáč z Poštovej banky. Priniesol viacero úprimných biznisových rád, ktoré vníma veľký klient pri nadväzovaní sponzoringovej spolupráce. Športovcom radí, aby si vopred zistili, čo robia a aké aktivity podporujú klienti, ktorých si vyhliadli. Po tejto analýze si vypracujte biznis plán, ktorý je šitý na mieru osloveného klienta. Už na prvom stretnutí musíte osobe zodpovednej za sponzoring jasne ukázať a vysvetliť dôvody, prečo by mal sponzorovať práve vás. Predsa len záujem o sponzoring má obrovské množstvo organizácií. Nemyslite si, že len jednoduché logo na drese a banner na športovisku bude klientovi stačiť. Náročnosť stúpa aj tu. Veľkí klienti sa vo svojej sponzoringovej stratégií sústreďujú na výnimočný zážitok pre svoju značku. A toto je práve úloha aby športovci a organizácie prichádzali s nápadmi, ktoré podčiarknu ich vlastnú výnimočnosť. Ani športovec alebo športový klub v aktívnej sponzoringovej spolupráci nikdy nemožno zaspať na vavrínoch. Budgety u klientov sa hýbu počas celého roka, takže pokiaľ klient vidí vašu aktivitu, pravidelnú komunikáciu s ním a ochotu prinášať niečo naviac aj zadarmo, čo však môže mať pre klienta hodnotu, niekedy sa to potom môže premietnuť aj v objeme financií, či budúcej spolupráci. Je skvelé ak si sponzorovaný subjekt, zvlášť pri veľkých klientov, robí svoje vlastné prieskumy. Sú to dáta, ktoré klient nemá  odkiaľ získať a takisto aj vy môžete oceniť, ak viete napríklad, kto je váš pravidelný návštevník alebo fanúšik klubu.

Nezabúdajte, že to, čo je relevantné pre vás nemusí byť relevantné pre klienta resp. jeho zákazníkov. Čísla nepustia a znalosť a popularita cyklistu Petra Sagana zatiaľ nedosahujú na popularitu našich hokejistov alebo futbalistov.

Red Bull je firma, ktoré je svetovo preslávená na tom, že vyrástla vďaka sponzoringu a svojim spôsobom pomohla vzniknúť mnohým adrenalínovým športovým odvetviam. Andrea Zererová potvrdila, že na Slovensku Red Bull sponzoruje iba 3 športovcov.

Jana Dukatová hovoril o pohľade športovca na sponzoring.

Filozofia značky je, že sa orientuje na mladších športovcov (15-19 rokov), s ktorými chcú rásť. Ich prístup je odlišný, pretože až 70% zo zisku sa snažia vrátiť späť do marketingu. Nesnažia byť len sponzormi športovcov, ale partnermi, ba až kamarátmi.

Lukáš Pucovský z adidas Outdoor pripomenul, že nie vždy je najdôležitejšia výkonnosť športovca. Skôr, ako s niekim nadviažu spoluprácu, chcú športovca sponať aj ako človeka, pretože charakterové vlastnosti sú prinajmenšom rovnako dôležité.

 

Jaro Homola načrtol ako vyzerá reálny život športovca, ktorý sa musí starať o svojich sponzorov. Veľmi dobre rozprával o tom, ako na Slovensku chýba legislatívny rámec a daňové zvýhodnenie pre šport a sponzoring. Poukázal na to, že je veľmi ťažké zháňať sponzorov pre motošport ako aj ostatné menšinové športy, čiže všetky okrem športy mimo futbal a hokej.

Záverečná diskusia všetkých prednášajúcich spolu s otázkami publika bola opäť prínosná časť podujatia. Zdroj: https://www.facebook.com/SportManagementSK https://www.facebook.com/SportManagementSK

Bolo potešiteľné, že počet účastníkov sa blíži k číslu 100, pretože podujatia o športovom marketingu nemajú v našich končinách žiadnu tradíciu. Pokiaľ vás téma športové marketingu zaujíma, tak najbližšie sa Sport Management Live uskutoční 11. decembra o 18 30 na rovnakom mieste.

 

Blog AdArena existuje aj na Facebooku. Tipy a pozvánky na výborné konferencie zasielajte na adarena.blog(at)gmail.com

 

Michal Halmeš, AdArena

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
15. júl 2025 15:12