MADE BY VACULIK vyzdvihuje učiteľov, MUW SAATCHI & SAATCHI ilustruje výhody balíka Magenta 1 na rôznorodých predstavách členov rodiny a ZARAGUZA fotila v Londýne Ftefana aj s jeho hviezdnymi maniérmi. Výber toho najlepšieho, čo priniesol prelom mesiacov.
MADE BY VACULIK - VĎAKA UČITEĽOM (TESCO)
Vďaka učiteľom nadväzuje na minuloročnú úspešnú kampaň Prvý online diktát, ktorá si zo Zlatého klinca 2015 odniesla zlato v kategórii Interactive & online a bronz v kategórii Techniques. Tento rok sa agentúra rozhodla pozrieť na vec z druhej strany. Vytvorila stránku, na ktorej dala ľuďom možnosť vyskúšať si na vlastnej koži, aké je to byť učiteľom. Viac o kampani prezradil Lukáš Švaro, head of digital department agentúry Made by Vaculik.
Kampaň nadväzuje na minuloročný Prvý online diktát. Kam sa komunikácia tento rok posúva?
Tentokrát sme sa rozhodli pozrieť sa na to z druhej strany a vytvorili sme kampaň, ktorá bude vyzdvihovať učiteľov. Toto povolanie je náročné a u nás, žiaľ, veľmi podceňované. Preto by sme chceli, aby si ľudia začali uvedomovať, čo všetko obnáša a začali si učiteľov viac vážiť. Na stránke Vdakaucitelom.tesco.sk sme im tak dali možnosť na vlastnej koži vyskúšať, aké je to byť učiteľom. Ich úlohou je utíšiť neposlušných žiakov a následne po nich opraviť vskutku rozmanité písomky z matematiky, slovenčiny a geografie.
Akým spôsobom vznikal obsah mikrostránky? Vychádza z vašich vlastných skúseností alebo z konkrétnych skúseností učiteľov?
Obsah sme vytvárali aj v spolupráci s učiteľmi a tí sa, samozrejme, radi podelili aj o svoje skúsenosti. Prvýkrát nám tak pri tvorbe kampaní nehodnotil obsah stránky len klient ale aj učitelia, čiže na stránke by naozaj nemali byť žiadne chyby. :)
Čo vás na tvorbe kampane najviac bavilo?
Bolo fajn opäť sa na chvíľu vrátiť do školských čias a zistiť, čo všetko sme zabudli. Zabávali sme sa aj na vyplnených písomkách a veľmi milé bolo aj natáčanie s deťmi.
Akú má kampaň zatiaľ odozvu?
Skvelú a momentálne to vyzerá tak, že sme národ učiteľov, keďže nás viac baví opravovať písomky ako písať diktáty. :) Triedna kniha už bola otvorená viac ako 100 000-krát, pričom priemerný čas na stránke je takmer 6 minút.
Bude sa kampaň ďalej vyvíjať, môžeme sa v rámci nej tešiť na niečo ďalšie?
Bude a to hlavne na Facebooku. Viac, samozrejme, neprezradíme. :)
Ak ste to ešte neskúšali, zakúste teraz, aké je to byť učiteľom. Kliknite na obrázok.
ZARAGUZA - DÁŠ SI FOFOLU? - II. VLNA KAMPANE (KOFOLA)
Na počiatku druhej vlny kampane pre značku Kofola, bolo fotenie v Londýne, ktorého sa zúčastnil aj samotný Ftefan (skutočným menom Tuna). Relaxoval s kolečkami salámy na očiach a tiež si oddýchol v hojdacej sieti. Viac o fotení a tiež o tom, akým smerom sa uberá druhá vlna Fofoly, hovorí Michal Pastier, group creative director pre Slovensko a Českú republiku agentúry Zaraguza.
Na počiatku druhej vlny Fofoly bolo fotenie v Londýne. Prečo vzniklo, čo bolo jeho cieľom?
Majiteľka psíka Tunu bola počas prípravy druhej vlny kampane v Londýne, kde práve promovala jeho novú knihu TUNA MELTS MY HEART „The UNDERDOG with the OVERBITE“. Využili sme to a pre druhú sériu vizuálov sme už pracovali aj s rekvizitami. Psík tak nebol vo vizuále sám, ale na očiach mal salámy pre relaxáciu, alebo oddychoval v hojdacej sieti. Chceli sme vytvoriť ikonické scény, ktoré jeho fanúšikovia ešte nevideli a najmä zvýšiť schopnosť zaujať. Už to nebol len psík, ale psík s melónom na hlave.
Ako toto fotenie prebiehalo? Aký v skutočnosti Ftefan je, akú má povahu?
Majiteľka si neželá, aby sme ho volali inak ako Tuna. :) Takže Tuna bol na fotení veľmi trpezlivý a keďže je veľmi spoločenský a miluje ľudí, mal o zábavu postarané. Natáčať spot sa s ním nedá, ale pri fotení spolupracuje.
Akým smerom sa bude uberať druhá vlna Fofoly? Čo má Tuna pre svojich fanúšikov pripravené?
Noviniek je hneď niekoľko. Do obchodov sa dostalo viac ako 6 000 000 fliaš s nápisom Fofola! Kofola sa tak naozaj premenovala. V Zaraguze sme využili aj to, že vo svojom iPhone alebo Android telefóne už môžete zmeniť klávesnicu, a tak sme pripravili Fofola klávesnicu. Četovať vo svojom telefóne tak môžete so svojimi priateľmi s automatickým prekladačom do fofolčiny, medzi emotikony sa vám pridali scény so psíkom a reagovať môžete posielaním Fofola animácií. Namiesto spotu, ktorý trvá pár sekúnd, sme sa tak stali funkciou telefónu na dennodennú zábavu. Aplikácia sa stala hitom a už pred spustením proma sa dostala na prvé mieste v AppStore s desiatkami tisíc stiahnutiami a vysokými hodnoteniami.
Na sociálnych sieťach sme ľudí prekvapovali neustálym reagovaním na ich komentáre a zdieľania, kde náš social-media team vynaložil obrovské úsilie, aby sme nielen dávali statusy, ale reálne s ľudmi komunikovali a bavili sa s nimi vo fofolčine. Reagovali sme aj princípom brand newsroom real time, napríklad keď slávny Paul Van Dyk odfotil na Instagram našu reklamu, hneď sme mu poslali prekvapenie priamo domov.
Podarilo sa nám tiež prekonať náš rekord, keď jeden status zdieľalo 30 000 fanúšikov po zverejnení. Z 30 000 komentárov by ste sa išli zblázniť od radosti, zdielania sú ale ešte vzácnejšie, lebo šetria náš mediálny rozpočet.
Reagoval nejako Paul Van Dyk na váš balíček s Fofolou?
Sledovali sme jeho instagram a je neustále na koncertnom turné. Keď sa ale vráti domov, bude ho tam čakať prekvapenie. :)
Kampaň má na Youtube.com milióny videní. Čo podľa vás stojí za týmto úspechom, resp. ako možno vytvoriť takto úspešný viral?
Veľa značiek robí chybu, že delí komunikáciu na ATL a digital a chýba im multichannel prístup. V tej chvíli sa marketéri uspokoja s priemernosťou, „lebo veď to pôjde do televízie a tam sú videnia kúpené“. Žiaľ, tento prístup je stále rozšírený a navyše je TV spot toľkokrát testovaný a okresaný, že do TV sa dostane verzia, ktorá nikoho nepohorší a tým pádom ani nezaujme. Tu sa dial presný opak. Druhým dôležitým prvkom bolo využitie techník, ktoré pri výstavbe charakterov používa Pixar. Išlo najmä o motiváciu hrdinu, jeho unikátne vyjadrovanie a hlášky.
MUW SAATCHI & SAATCHI - MAŤ VŠETKO OD NÁS SA OPLATÍ - MAGENTA 1 (SLOVAK TELEKOM)
Magenta 1 je určená pre celú rodinu. Pod jednou strechou tu možno nájsť exkluzívne TV kanály, internet či neobmedzené mobilné volania. Podľa slov agentúry MUW Saatchi & Saatchi je rovnako zacielený aj jej komunikačný koncept, ktorý sa opiera o rodinu a predstavy jej členov. Zahrali si v ňom hrdinovia - pamätníci zo seriálu No počkaj! a aj najväčší slovenský hrdina dneška Peter Sagan. Hlavným hrdinom spotu je však rodinka, ktorá neodolá ponuke od Telekomu.
Príbeh spotu sa opäť odohráva v pobočke, kde počas toho, ako predajkyňa hovorí o jednotlivých výhodách, členovia rodiny sa ponárajú do svojich predstáv a výhody balíku si každý z nich vizualizuje po svojom. Otca zaujme exkluzívny futbal, mladšieho syna poteší nový rozprávkový kanál, dcéra ocení super internet a mama neobmedzené telefonovanie.
„Sú to práve predstavy, ktoré nám ponúkajú priestor sa kreatívne vyžiť a zároveň nevšedne ilustrovať všetký výhody balíka Magenta 1. A preto aj napriek komplexnosti zadania, máme vždy možnosť vytvoriť neobyčajný TV spot a celkovo zrozumiteľnú kampaň,“ vysvetľuje Roman Hríbik, copywriter agentúry MUW Saatchi & Saatchi. Spot sa natáčal v skutočnej pobočke Telekomu v OC Bory Mall. Jedného z futbalových fanúšikov v predstave otca si dokonca zahral aj kreatívny riaditeľ kampane - Peter Michalka, ktorý je dlhoročným skalným fanúšikom Arsenal FC.
Foto: archív Made by Vaculik, archív Zaraguza, archív MUW Saatchi & Saatchi