S narastajúcim počtom používateľov smartfónov sa postupne menia metódy a techniky v oblasti online marketingu. Tieto zmeny sa týkajú aj email marketingu a newslettre už čoskoro nebudú také ako predtým.
Responzívny dizajn newslettrov je metóda, vďaka ktorej sa zobrazenie newslettra automaticky prispôsobí zariadeniu, na ktorom je email otvorený. Nezáleží pritom, či sa jedná o smartfón, tablet alebo notebook.
Ako to teda vyzerá v praxi?
Keď už sa pre responzívny dizajn rozhodnete, máme pre vás pár tipov ako na to:
- Snažte sa, aby bol text v newslettri stručný. Vyvarujte sa príliš dlhým a neprehľadným blokom textu.
- Zvýraznite kľúčové informácie v texte.
- Neumiestňujte jednotlivé linky v newslettri príliš blízko vedľa seba, aby bolo možné na mobilnom zariadení na odkaz jednoducho kliknúť.
- Vyhnite sa newslettrom preplneným obrázkami a optimalizujte veľkosť obrázkov. Rýchlosť načítania emailu je totiž dôležitejšia ako rýchlosť načítania webovej stránky.
- Nenúťte svojich príjemcov príliš dlho scrollovať. Treba si uvedomiť, že responzívny newsletter sa na smartfóne predĺži a pokiaľ je príliš dlhý, čitateľ sa na jeho koniec ani nedostane.
Viac užitočných tipov nájdete TU.
Čo sa týka implementácie responzívneho dizajnu newslettra, odporúčam infografiku, ktorá vám poradí ako na to.
Keď už máte svoj newsletter hotový, nezabudnite otestovať ako sa zobrazuje v jednotlivých emailových klientoch a na mobilných zariadeniach po prijatí.
Ktorí mobilní emailoví klienti responzívny dizajn newslettrov podporujú?
A naopak, aké sú obmedzenia?
Zaujal vás responzívny dizajn a chcete vedieť ešte viac? Množstvo užitočných odkazov nájdete TU.





