Je to trochu paradox. Niekedy bolo kvalitné vzdelanie nedostupné, určené vyvoleným, či detičkám vyvolených. Dnes keď si môžeme vybrať už naozaj takmer neobmedzene rastie počet kampaní zameraných na to, aby mali deti o vzdelanie aspoň aký-taký záujem.
V ostatnej dobe narastá počet kampaní, ktoré lákajú deti na štúdium. Je to fajn trend, vedomosti sú jedna z mála vecí, ktoré vám vraj nik nemôže vziať. Plus asi je fasa si predĺžiť mladosť školou. Ešte lepšie je, ak dokážete spojiť vaše záujmy a hobby s predmetom štúdia.
Vítam preto množiace sa aktivity smerujúce k lanáreniu mladých na štúdium. Páči sa mi, že aktivity škôl sú čím ďalej tým viac profesionálne pôsobiace, a na rozdiel napríklad od väčšiny politických kampaní, netrpia insitnou kreativitou, či nevkusom.
Deň otvorených dverí Fakulty masmediálnej komunikácie UCM v Trnave využíva v kampani dobrý insight: úspešných absolventov. Celkom sympatickou, nenásilnou formou ukazuje, čo môžete dosiahnuť po štúdiu.
Na teaser nadväzuje séria videí s jednotlivými absolventmi. Jednoduchá stratégia, vizuálne podľa mňa ok, trochu málo kreatívne, nepozrel som si ani jedno z tých ďalších videí, ale hádam funkčné na cieľovku.
Fakulta masmédií PEVŠ vsadila na prepojenie Valentína s ich technickým vybavením. Na prvé počutie haluz, ale celkom dobre to ustáli. Odprezentovali všetko čo majú - vybavenie nielen technické, ale aj estetické. Šak v pohode baby. Chýba tomu trochu dramaturgie a réžie ale pokojne by som sa tam išiel pozrieť,)
Moja topka je trochu staršie video Fakulty ekonomiky a manažmentu SPU v Nitre. To je normálne dobré! Trochu zbytočne dlhé, ale rácio a emócia v parádnej súhre, casting výborný, benefity tam sú, fajne. Nenechajte sa odradiť klišoidným názvom videa. Je to na školské a slovenské pomery nevídaná vizualita.
A čo by som bol za Róberta Slováka, keby som aj v tomto poste neodpromoval našu kampaň. My sme sa v Respect APP venovali úplne inému druhu vzdelania. V kampani pre Braniho Gröhlinga a jeho projekt Podporme remeslá, sme sa snažili pomôcť sebavedomiu remeselníkov a prezentovať ich ako elitu. Ako tých odborníkov, ktorých je len málo percent na Slovenku. Aby sa nehanbili ísť na učňovky, aby sa im (tak ako sa to podarilo povedzme kuchárom, kaderníkom, či somelierom, z ktorých mnohí sú už váženými odborníkmi) nezdalo pod úroveň študovať remeslá.