StoryEditor

Cannes Lions 2014, deň štvrtý: Zopár myšlienok, s ktorými sa oplatí podeliť

21.06.2014, 09:56
Kreatívny riaditeľ Peter Kačenka, ktorý pôsobí v reklamnej agentúre Wiktor Leo Burnett už od čias jej založenia, sa s nami podelil o svoje festivalové postrehy priamo z Cannes.

Zopár myšlienok z dneška, s ktorými sa oplatí podeliť.

Prvá. Dnes večer nie je vyhlasovanie víťazov, čo znamená viac času na párty. Teda aspoň na tú, čo organizuje Leo Burnett. Iná dnes oficiálne nie je.

Druhá. Americký astrofyzik Neil de Grasse Tyson je skvelý zabávač. Zatiaľ sa mi vždy potvrdilo, že ľudia posadnutí vedou sú buď celý život „nerdi“, alebo, naopak, zábavní extroverti. Pluto by v čase, keď bolo objavené, nemohlo byť pomenované Američanmi, pretože v tom čase sa v USA predávala voda s priaznivými účinkami proti zápche s názvom Pluto. Pomenovať ho teda musel Brit. Prednáška plná veselých pohľadov na kreativitu, s akou sa veda stáva súčasťou našej kultúry, vrcholila zaujímavým pohľadom na mapu sveta deformovanú podľa toho, ktorá časť našej planéty - ktorý kontinent - prináša v súčasnosti najviac kreativity - nových vedecko-technických poznatkov pre ľudstvo. Môžeme sa tešiť, Európa je líder a pri grafickej deformácii sa na mape nestrácame ani my.  Ak prestaneme robiť chyby, pravdepodobne už nie sme na špici a neatakujeme nove výzvy. Pekne povedané na záver.

Tretia. Výzva agentúry Dentsu z Tokia znela: „Vystúpte z komfortnej zóny klasickej reklamy“.

Už samotná príprava prezentácie sľubovala zážitok a bolo sa na čo pozerať. Projekt pre Hondu, ocenený Grand Prix, je len čerešničkou na torte aktivít, ktoré vizionársky prezentoval tím agentúry. Aj keď prezentácii chýbala európska uvoľnenosť a americká žoviálnosť, projekty ako hovoriaca peňaženka, hra s loptou, ktorá mení rýchlosť a smer, či pohľad na výkon športovca z jeho vlastnej perspektívy s možnosťou sférického vnímania okolia vyvolávali úsmev, ale aj spontánne ovácie. 

Cannes Lions

Na záver zaznel prísľub podporený motivačným videom, že Olympiáda v Tokiu 2020 už nebude taká, na akú sme zvyknutí. Zdá sa, že Dentsu sa stáva novým technologickým fenoménom komunikačného biznisu.

Stojí za kliknutie na DentsuLab Tokyo.

Festivalový denník pripravila v rámci projektu Cannes Predictions kreatívna agentúra Wiktor Leo Burnett, ocenená titulom "Agentúra dvadsaťročia", titulom pre najúspešnejšiu agentúru v celej 20-ročnej histórii súťaže Zlatý klinec. Hlasovanie na www.cannespredictions.sk je zastavené. Meno víťaza súťaže, ktorý získa úplne novú dizajnovú Kia Soul s plnou nádržou na týždeň, sa dozviete už čoskoro na www.blog.cannespredictions.sk.

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
13. november 2025 19:25