Zvieratká vyliezajúce z keksov. Machete Danny Trejo za sporákom. Sveter, ktorý predstavuje nebo. Zajačik Duracell tancujúci Gangnam style. Princ, ktorý sa stal opäť cool. A tiež nový štýl komunikácie cez emotisongy. Tieto práce si vybojovali shortlist na Euro Effie Awards 2015 v kategórii FMCG.
Sweeet - McVitie's
McVitie's je jednou z najstarších a najobľúbenejších značiek sušienok v Británii. Jej pozícia na trhu bola však pod vplyvom silnej konkurencie ohrozená, preto sa rozhodla získať svoju korunu späť. Na pomoc si priviedla tých najväčších expertov.
More than laundry - Lenor
Ako presvedčiť ľudí, že prací prášok nestačí a že práve aviváž je to, čo oblečeniu nielenže dodá jemnosť a sviežosť, ale ho aj udrží dlhšie ako nové? Lenor zvolil cestu lásky a pripomenul ľuďom ich citovú väzbu na vlastné oblečenie. Vyzdvihol, že obľúbené kúsky sú viac ako len oblečenie. Že sú, napríklad, ako kúsok neba.
UK & Ireland Zinc Conversion - Duracell
Duracell ostal verný komunikácii svojej najsilnejšej konkurenčnej výhody - dlhej výdrži. A aby prekonal aj takú výzvu, akou je viditeľne vyššia cena oproti ostatným značkám bateriek, vyzval na súboj hračky s hračkami. V kampani značka Duracell zacielila na rodičov, ktorí kupujú veľa bateriek, aby udržali pri živote hračky svojich detí a skutočne neznášajú, keď ich musia každú chvíľu meniť.
Danny - Old el Paso
Čo sa stane so značkou, v ktorej sa objaví hollywoodsky herec Danny Trejo známy z filmu Machete? V prípade mexickej značky jedál Old el Paso nielenže vzrástlo povedomie o značke, ale bola tiež častejšie označovaná ako "expert na mexické jedlo", "moderná" či slovami, že jej produkty budú ľudia radi servírovať priateľom a rodine.
A toto odkázal Danny Trejo v súťažnom videu porote Euro Effie: "Hej, porotcovia, radím vám hlasovať za Old el Paso, inak to tvorcovia schytajú, agrrrr."
Princeland - Prince
Značku sušienok Princ mamy milujú, ale deti... Tie si v súčasnej dobe našli lepších hrdinov. Aby si Princ udržal svoje miesto na trhu, musel prejsť transformáciou. Dostal modernú tvár a jeho hlavný hrdina dostal nový svet so všetkými cool vecami okolo: drakmi, megalomanom i selfies...
Say it with a song - Coca-Cola
Tínedžerom sa slová niekedy hľadajú ťažko. A emotikony či hashtagy na všetko nestačia. Coca-Cola vo svojej južanskej kampani prišla s nápadom vymeniť toto za toto:
Na shortlist Euro Effie Awards 2015 postúpilo celkovo 38 prác od 23 agentúr z deviatich európskych krajín. Po úspechu v roku 2012, kedy sa medzi finalistov dostala práca pre Zuno od agentúry MUW;Digital a z Bruselu si odniesla aj bronz, sa Slovensko na shortliste ani tento rok neobjavilo. Celkovo vedie Spojené kráľovstvo so 14 prácami, nasleduje ho Nemecko s 9 prácami a Francúzsko so 4 prácami. Zvyšné kampane pochádzajú z Dánska, Talianska, Slovinska, Švédska a Švajčiarska.
Euro Effie Awards je najvyšším možným medzinárodným ocenením za efektivitu reklamy v Európe. Každoročne ho udeľuje Európska Asociácia komunikačných agentúr (EACA). Klub reklamných agentúr Slovenska je členom EACA a zároveň organizátorom Effie Slovakia.


