Print, ako aj ktorýkoľvek iný “analógový” priestor, sa musí zmieriť s vývojom a posunom komunikačných kanálov. Nemôže len tak osamotene stáť a bojovať s novými médiami a technológiami. Musí prejsť evolúciou, prispôsobiť sa a mať ambíciu byť dôležitou, až neoddeliteľnou súčasťou celku, tak ako každé iné progresívne médium. Musí ponúknuť viac ako print.
Print ako "vyvrcholenie"
Veľká väčšina printov sa skladá z fotky a nejakého textu. Sú aj také, ktoré majú namiesto fotky ilustráciu. Ale je len naozaj málo výnimočných, ktorých autori sa rozhodli ísť ďalej. Toto je prípad inzercie Samsonitu, ktorej vizuál je vytvorený z reliéfu, postavičiek čertov a anjelov. Nie sú nakreslené, odfotené, ale naozaj vyrobené malými šikovnými čínskymi ručičkami, a posúvajú tak výtvarnú hodnotu tejto reklamy do úplne iného levelu. Viac som o tom písal už v článku Prečo číňania ovládli New York.
"Interaktívny" print
Napriek tomu, že ide len o klasický, na papieri vytlačený poster (žiadne 3D, lentikulárne efekty, žiadne prepojenie s online a podobne). Vizuály a najmä hedlajny vyzývali divákov k interakcii. Stačilo sa postaviť pred plagát a on k vám "prehovoril". Aj to bol dôvod, prečo sériu vizuálov propagujúcich študentský filmový festival Áčko, na ktorých sme v Respect APP využili reálnych študentov rôznych odborov VŠMU, porota Zlatého klinca ocenila najcennejším kovom. Celú sériu si môžete pozrieť tu.
Print ako "predajné miesto"
Vlani na festivale Cannes Lions v kategórii Digital Outdoor zvíťazila s prácou VIRTUAL STORE pre klienta TESCO kórejská agentúra CHEIL WORLDWIDE. Reklamné plochy v metre využila ako virtuálny obchodný dom. Každý tovar na "regáloch" mal svoj QR kód, vďaka ktorému ste si ho mohli rovno kúpiť ako v eshope a TESCO vám ho prinieslo domov. Je to brilantný nápad ako dostať produkt medzi ľudí, ako využiť klasický, na papieri vytlačený plagát, ako predajňu. Viac som o tom písal v článku Kde končí reklama a začína produkt?.