Mike Berry je človek, ktorý pracuje v digitálnom marketingu už od roku 1995. Svoje skúsenosti sa rozhodol vziať do hrsti a pripravil si konferenčný formát o aktuálnych a veľmi úspešných prípadových štúdiách zo sveta online marketingu, ktoré uviedol 19. septembra 2013 v Prahe. Prezentácia vybraných kampaní nekončí len pri premietnutí case study videa, ale ide o rozbor dôvodov na vznik kampane, príčiny jej úspechu a konkrétne parametre, ktoré dokázala priniesť kampaň. To bol kľúčový prínos, pretože vysvetlenie dôvodov pre úspech je oveľa dôležitejšie, ako suchý výpočet čísel z kampane.
1. prípadovou štúdiou bola veľmi zaujímavo poňatá kampaň pre anglický porovnávací web s poistenia áut. Je zložité na tomto hyperkonkurečnom a hypernudom segmente prísť s niečím originálnym a funkčným. Táto kampaň jasne dokazuje, že cena dobrých nápadov je v tom, že dokážu dlhodobo fungovať a nie iba zažiariť počas nasadenia kampane. Pozrite, čo sa stalo ak tento britský portál povolal do boja ruskú surikatu Alexandra Orlova.
Zdroj: http://www.topvision.cz/
Ak presúvate obchod z jedného miesta na druhé, musíte rátať aj s nákladmi. Lenže Ikea využila v nórskom Bergene pomoc dobrovoľníkov - obyvateľov mesta. Tí prišli a na výzvu vysádzali stromy pred novým obchodom. Neskôr už aj bez výzvy prichádzali ľudia, ktorí dobrovoľne chceli priložiť ruku k dielu. Výhodou bolo, že Ikea je veľmi známa značka, pretože v oveľa horšej pozícii by bola neznáma značka. Pre porovnanie veľmi si neviem predstaviť, že by sila dobrovoľníctva dokázala fungovať aj na Slovensku.
(Ne)výhoda YouTube je to, že nudnú reklamu môžete ihneď zavrieť. Našťastie mnohé značky rozmýšlajú nad týmto kanálom zábavným spôsobom. Nie vždy je úspešné kontroverzné video. Niekedy je na ľudí niečoho až príliš a vtedy video nedopozerajú.
Druhé video zaznamenalo väčší úspech, pretože nebolo až tak kontroverzné (žiadna nahota:) a zároveň dej spotu nebol až tak predvídateľný.
Ak ste luxusný obchod nemôžete veľmi kalkulovať s tým, že budete predávať v zľave respektíve svoje produkty rozdávať počas promo akcie zdarma. Dánska luxusný obchod s čokoládou otváral svoju predajňu a chcel jednoduchým spôsobom strhnúť na seba pozornosť. Svoje produkty sa rozhodli nerozdávať, ale darovať. Nemohli ste čokoládu zobrať pre seba, ale pre druhých. Najviac museli ste obdarovanému poslať o tom správu, či už cez Facebook alebo klasickou pohľadnicou. Idea vzbudila veľký ohlas a pri tom aj luxusná značka sa môže takouto iniciatívou ukázať a nie znehodnotiť, ak by ponúkali niečo priamo zdarma alebo s výraznými zľavami. Blogpost z AdAreny nájdete tu.
Ďalšou podobnou konferenciou, ktorá nebude operovať len s prípadovými štúdiami, ale ponúkne aj vysvetlenia bude Marketing Challenge Forum a viac informácií o nej nájdete tu.
Blog AdArena existuje aj na Facebooku. Tipy a pozvánky na výborné konferencie zasielajte na adarena.blog(at)gmail.com
Michal Halmeš, AdArena