Pred pár hodinami som sa vrátil z portorožského Golden Drumu. O shorlistoch, víťazoch a zákulisí porotcovania napíšem onedlho, zatiaľ si pozrite tri príklady využitia kráv v reklame.
Nežná krava z Ruska
Najjemnejší syr pochádza podľa tvorcov z Leo Burnett Russia z najjemnejšej kravy. Trochu sa to stráca v preklade, ale niektoré príbehy milej, nežnej kravy naozaj zaujali a získali striebro v kategórii Press. Porotcom sa páčila ilustrácia a nepáčilo sa im veľa textu. Tá veta zhora mohla ísť pokojne dole k produktu, alebo tam nemusela byť vôbec.
Skákavá krava z Fínska
Skutočný milkshake z McDonaldu od DDB Helsinki sa dostal na shortlist. Chvíľu sme sa bavili aj o tom, či na obrázku nie je býk, keďže má rohy dole, ale bulharský porotca nás uistil, že sú aj také kravy.
Kravina z Čiech
Silu vysávača propagovať tým, že akože trčí z Ufa a vysáva kravu napadlo českej Ogilvy & Mather. Nezmyselná konštrukcia, zbytočná kreativita, ak sa to kreativitou dá nazvať. Príčetná porota to nedala ani na shortlist, ale sem sa mi to, vzhľadom na názov článku, hodilo.
Viac napíšem už čoskoro, pozrite si zatiaľ víťazov Golden Drumu 2012 tu: www.goldendrum.com