StoryEditor

Hry na Facebooku hrá oveľa menej ľudí

20.10.2011, 15:20

Po tom, ako Facebook oznámil zmeny v metodike kalkulácie počtu hráčov on-line hier, sa ukázalo, že pôvodné čísla boli príliš optimistické. Čo to znamená pre producentov hier?

Zástupcovia Facebooku oznámili minulý týždeň, že zásadne menia metodiku výpočtu pri určovaní celkového počtu hráčov on-line hier. Zatiaľ čo doteraz sa počítal každý návštevník, ktorý navštívil aplikáciu, po novom sa za aktívneho hráča považuje len ten používateľ, ktorý povolil aplikácii prístup k svojim osobným údajom. Efekt takejto zmeny bol okamžitý a väčšina aplikácií stratila naraz takmer jednu štvrtinu z pôvodného počtu hráčov. Napríklad spoločnosť Zynga, ktorej podiel je rovný sumárnemu podielu ďalších  troch vývojárskych značiek, stratila takmer 20 % z celkového počtu 262 miliónov hráčov. Podobne dopadol druhý vývojár v poradí, Electronic Arts, ktorého užívateľská základňa sa zmenšila z takmer 98 miliónov na súčasných 71 miliónov  aktívnych hráčov.

Na prvý pohľad negatívna správa je pre výrobcov hier naopak dobrou správou. Aktuálne čísla totiž ukázali, že v oblasti on-line hier na Facebooku je stále potenciál pre nové hry a nových výrobcov. Zrazu sa zdá, že pozícia vedúcich vývojárskych tímov nie je až taká neotrasiteľná a stále existuje veľký počet ľudí, ktorí aktuálne ponúkané hry nehrajú.  

 

Ak vás zaujíma aktuálny rebríček vývojárov a aplikácií, kliknite sem.


Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript., Mindshare Slovakia

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
15. júl 2025 09:14