- Od júna je možné na Facebooku pridávať videokomentáre. Zatiaľ sa žiadna revolúcia nekoná a videokomentáre zrejme zapadnú prachom, podobne ako Facebook Reactions, ktoré ani zďaleka nedoplnili klasické lajky.
- Rovnako tak pribudla možnosť publikovať 360 stupňové fotografie, pričom na mobilných zariadeniach je možné otáčať fotky gyroskopom. Trochu neohrabané a ľudia ovládajú fotky prstom.
- Facebook štartuje novú éru "Live videí” a ide ich zbaviť nudy. Po novom tak bude možné “za jazdy”, počas vysielania, meniť filtre ("Ahoj Snapchat", pozn.red.), tvoriť Live videá vo dvojici a podobne.
- FB spúšťa dlho očakávaný update “Eventov”, z ktorých zrejme nebude ďalšia “next big thing". Udalosti budú delené do kategórií a kontolované administrátormi. Novinky sú zatiaľ testované v USA a na platforme iOS. Pôvodný nápad vytvoriť eventom samotnú appku vyhodnotili v Menlo Parku ako zbytočný.
- Od 22. júna sú príspevky vo formáte Canvas (natívne, jednoducho vytvoriteľné “web stránky v prostredá Facebooku) dostupné aj ako klasické posty, s organickým zásahom. A sú naozaj tak jednoducho vytvoriteľné? Facebook tvrdí, že viac ako 50% Canvasov je vytvorených do 10 minút. Hor sa do nich.
- Počas júna prebehlo vyhlásenie víťazov "2016 Facebook and Instagram Awards". Pri pohľade na víťazné práce môžeme skonštatovať, že po minulé roky to bolo lepšie a dnes akoby sociálne siete plnili už len funkciu streamu. Veci by pravdepodobne pomohlo menej striktné API sociálnych sietí.
- Začiatkom júna uviedol Instagram legendami opradený algoritmus, ktorý rozhoduje o tom, ktoré príspevky uvidíte, respektíve neuvidíte. Viac som o novom algoritme a jeho vplyve napísal v samostatnom článku tu, pričom ale výsledok vieme už dnes - k žiadnej revolúcii nedošlo a Instagram aktuálne navštevuje už (až) 300 miliónov používateľov. Denne.
- Nekonečný zoznam amerických celebrít na Snapchate rozširuje prvá dáma - Michaelle Obamová. To sa vám snapuje, keď viete, že dni v Bielom dome máte už spočítané.
- Medveď Twitter sa zobúdza zo zimného spánku a ako odpoveď na "Facebook Mentions" uvádza "Twitter Engage" pre celebrity a vplyvných influencerov, ktorí chcú natívne streamovať live videá.
- Keď sa prebudiť, tak poriadne - Twitter po vzore Facebooku prináša aj promované carousel reklamy. Prežije 140 znakový limit pre Tweety rok 2017? Tipujte v komentároch, jeden získa hodnotnú cenu - cukrovinky Čierny Princ.
Jaro Horváth,
Strategy planner & Social media teamleader
Creo Young & Rubicam