StoryEditor

5 zaručených spôsobov, ako zabiť svoju značku Pokémonom

22.07.2016, 18:00
Ak sa nájdete v niektorých z uvedených príkladov, asi niekde robíte chybu.

Ak ste aj vy dnes otvárali chladničku s hrôzou, že z nej vyskočí Pokémon, tento článok je pre vás. Fenomén menom Pokémon je všade a neklamme si – ovplyvňuje nás, či už sme aktívnymi hráčmi alebo len nechápavými pozorovateľmi. Zo všetkých strán sa na nás valia motivačné články, ktoré nás učia, ako efektívne hrať, ako si hru zjednodušiť a v neposlednom rade trh zaplavujú stále nové a nové komunikačné počiny firiem, ktoré sa snažia na tento online trend aktuálne reagovať.

Medzi vozením sa na vlne nového trendu a pokusom o vraždu vlastnej značky je však veľmi tenká čiara. Aby ste vedeli, čoho sa máte vyvarovať, prinášame vám 5 tipov, ako efektívne zabiť značku Pokémonom. Alebo sa o to aspoň pokúsiť.

Core4 Tell it online

Vykašlite sa na autorské práva

Rozhodli ste sa použiť vo svojej komunikácii jednotlivých Pokémonov? Vizuál vášho produktu by bol hneď krajší s malým žltým zvieratkom vedľa, však? O otázke autorských práv sa v kontexte Pokémonov polemizuje veľa. Nám však stačí fakt, že Pokémoni boli pred oficiálnym spustením Pokémon GO dostupní aj na rozličných fotobankách, odkiaľ však v deň spustenia hry hromadne zmizli. Okrem ilustračných obrázkov samotnej hry a modifikovaných Pokébalov tak oficiálne kreslený obrázok populárneho Pikachu nezískate. Môžete sa, samozrejme, spoľahnúť na to, že veľký brat Niantic si váš počin nevšimne alebo mu dokonca polichotí, že ho promujete, buďte si však istí, že ste na tenkom ľade. Podľa právnikov, ktorých sme oslovili, to totiž vyzerá tak, že ani len práca so samotným slovom Pokémon nie je v prípade komerčných aktivít značiek okej.

Core4 Tell it online

Nechajte svojich fanúšikov fotiť si Pokémonselfie

Rovnako „out“ ako špúlenie pier sú dnes aj selfíčka s Pokémonmi. Preto ak ste mali v pláne urobiť z Pokémonselfie ideu akože originálnej súťaže, smelo do toho. Chápeme pretrvávajúce nadšenie z toho, že virtuálne legendárne zvieratká sa zrazu vyskytujú na tých najbežnejších miestach ako autobusové zastávky či rameno dôchodkyne v potravinách, no naozaj nie je potrebné toto nadšenie využiť jedna k jednej. Prvoplánové použitie akéhokoľvek trendu rezonujúceho u vašej cieľovky je totiž nielen neoriginálne, ale iste je aj výborným dôvodom na to, aby váš fanúšik stlačil veľmi populárne tlačidlá „unfollow“ či „unlike“.

Core4 Tell it online

Zneužite vábničku

Nechodia k vám ľudia lebo máte kávu, ktorú nikto nepije? O tom, kde sídli vaša pobočka, vie len upratovačka, ktorú zamestnávate na part time a vy vlastne len túžite po tom, aby bola vaša predajňa plná ľudí? Ideálne riešenie: Pokémon vábnička. Ak chcete zažiť aspoň raz ten pocit, že máte plno, o. k., no vaše zisky to zrejme neovplyvní. Ak teda váš biznis s Pokémonmi nijak nesúvisí (napriek všetkým snahám).

Core4 Tell it online

Nezabudnite „Pochytať všetky svoje produkty“

Napriek opakovaným úvahám ste prepojenie medzi svojou značkou a Pokémonom nenašli. Môže to byť spôsobené buď slabou kreatívou alebo jednoducho faktom, že váš produkt skrátka s online hrou nesúvisí a pravdepodobne nikdy nebude. Ak je to váš prípad, toto prepojenie je možné nasilu vytvoriť a urobiť príspevok, v ktorom vyzvete svojich fans, aby pochytali vaše produkty (nech už sú akékoľvek). Toto nikdy nesklame. Veď ľudia zbierajú kadečo. Žiaľ, určite ich zaujme zbieranie vašich pivových fliaš vo virtuálnom svete omnoho viac ako to skutočné, ktoré si vyžaduje „zbytočnú“ cestu do hypermarketu.

Core4 Tell it online

Prvý príspevok fungoval. Urobte ďalšie štyri!

Rozhodli ste sa zadusiť svoju fanpage jediným trendom? Ste na najlepšej ceste. Pokiaľ samozrejme nejde o fanpage Pokémonov, akékoľvek kontinuálne komunikovanie vašich produktov za asistencie prvkov tejto hry vám pomaly ale iste podkope vernosť fanúšikovskej základne. Efektívne totiž nahráte prvotným hejterom, ktorých obťažoval už prvý status a navyše postupne odradíte aj príčetných fanúšikov tejto hry, ktorí si uvedomujú, že takéto promo z vašej strany je len pokus zviesť sa na chrbte online trendu. Profitovanie na Pokémonoch totiž nie je bezodnou studňou marketingovej inšpirácie.

 

Kritizovať by vedel každý

Prvá vlna komunikácie, ktorá spočívala v jednoduchom zakomponovaní typických vizuálov Pokémonov alebo ich prvkov je dávno preč. Je preto potrebné chytiť si novú vlnu – vlnu insightu, ktorá sa hľadá ťažšie, no v praxi funguje oveľa lepšie a tiež prinesie dlhodobejší efekt. Cieľom preto nie je ignorovať Pokémon ošiaľ, ale produktívne ho využiť vo svoj prospech napríklad tým, že hráčom ponúknete pridanú hodnotu, ktorou im spríjemníte lov. Skrátka, musíte citlivo rozlišovať, kedy tento trend viete použiť a kedy naopak nie. A popritom tiež zohľadniť vami ponúkané produkty či služby.

Tí, ktorí to spravili dobre

Príkladov premyslenej komunikácie je hneď niekoľko. Či už sa pozrieme na telekomunikačných operátorov, ktorí sa rozhodli dať hráčom na hranie Pokémona Go extra dáta alebo dezodoranty pre mužov, ktoré vám pomôžu uloviť si krásnu ženu. Tieto príklady majú spoločného menovateľa – premyslené prepojenie brandov s ohľadom na charakter ponúkaných produktov a služieb.

Aktuálne trendy je nevyhnutné využiť nielen „ihneď“, ale najmä po dôkladnom zvážení toho, čo komunikáciou chceme dosiahnuť. Už nestačí len zaujať ponukou produktov, je potrebné uspokojovať potreby zákazníkov. Staviť na vizuály populárnej hry len preto, lebo to robia všetci, je prvoplánové konanie, ktoré však môže zanechať devastačné následky na imidži firmy. Uchopte teda stratégiu svojej značky pevne, a skôr ako začnete pchať Pokémonov všade, radšej sa päťkrát zamyslite.  

01 - Modified: 2022-08-16 12:12:51 - Feat.: - Title: Prieskum: Sledujete profily svojich obľúbených značiek na sociálnych sieťach? 02 - Modified: 2021-07-01 13:28:17 - Feat.: - Title: Najhodnotnejšou značkou je Amazon, zvyšuje sa aj hodnota čínskych 03 - Modified: 2020-12-21 12:04:50 - Feat.: - Title: Víťazmi koronakrízy sú Burger King, Curaprox či National Geographic 04 - Modified: 2017-03-01 07:52:20 - Feat.: - Title: Kým neprišla ponuka, boli úplne obyčajní. Čím žijú ľudia, ktorí prepožičali svoju tvár jednej značke? 05 - Modified: 2016-09-13 12:00:36 - Feat.: - Title: Vybrali sme slovenské start upy. Pomáhať chcú zabehnutým značkám
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 10:32