Creo Young Rubicam
StoryEditor

Čo nového v socializme – októbrové social media news v päťminútovke

Koniec roka sa blíži a s ním aj husto na sociálnych sieťach. Čo konkrétne zarezonovalo sociálnymi sieťami v desiatom mesiaci?

#USAelection

Nás slovákov zaujímajú voľby v zásade v troch krajinách - naše, české a americké. Ruské ani nie, tam je totiž vždy a všetko zásadne v poriadku. A Hillary a Donald, práve tí nás v týchto dňoch zaplavujú cez všetky komunikačné kanály a najmä cez sociálne siete. Tretia prezidentská debata vyprodukovala 54 miliónov tweetov a 3 milióny live napozeraných hodín. Voľby ako ústrednú tému cez svoju dennú feature na hlavnej stránke promuje aj Facebook. Ale spýtal sa niekto ľudí, čo oni na to? Či ich téma volieb baví? Spýtal, konkrétne americkí vedci z PEW Research institute vo svojej správe publikovali, že ľudí už pretlak volebných informácii štve.

#SnapchatADs

Na Snapchate je už možné naplno promovať a je to tak trochu…nedostupné pre väčšinu marketérov. Ceny začínajú na 50 000 dolárov za najmenšie balíčky, pričom za výraznejšie features si priplatíte od milióna vyššie. Len pripomínam, že nehovoríme o cenách vo fórintoch alebo českej korune, ale o dolári.

#FacebookGroups

Mnoho ľudí chodí na Facebook len kvôli uzavretým Facebook skupinám. Vďaka ním úspešne zmaturoval a zoštátnicoval už nejeden student, pričom výhodou “groups” bolo, že v nich absentovali reklamy. Ale dobrého veľa nebýva a tak aj táto posledná bašta, ako - tak nedotknutá reklamou, je odsúdená na zánik. Facebook už aktuálne testuje možnosti reklám priamo v skupinách.

#MessengerTopics

Messenger testuje "Conversation topics", aby ste vedeli, o čom si s priateľmi četovať. Prvé návrhy (v USA) navádzajú ľudí, aby sa debatovali o voľbách. Pokiaľ si pamätáte, čo hovoril výskum, spomenutý na začiatku tohto článku, veľmi smart tie témy zatiaľ nie sú. Zároveň pomerne v tichosti pribudla do Messengera možnosť pridávať denné Stories, podobne ako pri Instagrame. Akurát tie v Messengeri (minimálne zatiaľ) takmer nikto nepoužíva.

#LinkedIn

Ľudia z LinkedIn tvrdia, že používatelia, ktorí majú na svojom profile potvrdené “skúsenosti”, dosahujú vyššie počty “videní” profilu. Už sedliacky rozum hovorí, že to tak byť musí, keďže aby ste niekoho “endorsovali”, musíte si otvoriť jeho profil. LinkedIn však ide vylepšiť tento systém - po novom si môžete preusporiadať poradie skúseností podľa seba a rovnako tak sa budú výsledky vyhľadávania lepšie (efektívnejšie) párovať s tými, ktoré sami máte alebo vyhľadávate. 

#Vskratke

A tak to je všetko za mesiac október. Držím palce všetkým ponoreným vo víre predvianočných kampaní. Snáď to všetko dobre dopadne.

A nezabudnite - v predvianočnom období reklama na sociálnych sieťach obvykle zdražieva, tak nezabudnite prihodiť do kotla trochu viac, aby bolo doručené, čo bolo sľúbené.

Jaro Horváth o sebe:

"Mám rád dizajn starých škodoviek, potulovanie po svete a príbehy vo všetkých podobách. Pracujem ako Strategy planner / Social media teamleader v reklamnej agentúre Creo Young & Rubicam, kde pre najväčšie slovenské značky hľadám cestičky, ako urobiť reklamné aktivity tak, aby boli pochopiteľné a jasné zákazníkom.

01 - Modified: 2023-11-28 09:01:52 - Feat.: - Title: Plagátom a billboardom odzvonilo, Gen Z je zameraná viac na digitál 02 - Modified: 2023-03-03 08:35:36 - Feat.: - Title: Cielenie na Facebooku na mladých? Zabudnite, odporúčajú experti digitálnych agentúr. Čo funguje a čo už dávno nie? 03 - Modified: 2022-12-02 15:04:16 - Feat.: - Title: Trendy 2023: Sociálne siete čaká rast videa aj podcastov 04 - Modified: 2018-09-17 19:17:30 - Feat.: - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Kvalitne? Lacno? Rýchlo? Nedá sa všetko naraz 05 - Modified: 2018-09-04 13:11:59 - Feat.: - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Princíp kontrastu
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
12. október 2024 20:44