#USAelection
Nás slovákov zaujímajú voľby v zásade v troch krajinách - naše, české a americké. Ruské ani nie, tam je totiž vždy a všetko zásadne v poriadku. A Hillary a Donald, práve tí nás v týchto dňoch zaplavujú cez všetky komunikačné kanály a najmä cez sociálne siete. Tretia prezidentská debata vyprodukovala 54 miliónov tweetov a 3 milióny live napozeraných hodín. Voľby ako ústrednú tému cez svoju dennú “feature” na hlavnej stránke promuje aj Facebook. Ale spýtal sa niekto ľudí, čo oni na to? Či ich téma volieb baví? Spýtal, konkrétne americkí vedci z PEW Research institute vo svojej správe publikovali, že ľudí už pretlak volebných informácii štve.
#SnapchatADs
Na Snapchate je už možné naplno promovať a je to tak trochu…nedostupné pre väčšinu marketérov. Ceny začínajú na 50 000 dolárov za najmenšie balíčky, pričom za výraznejšie features si priplatíte od milióna vyššie. Len pripomínam, že nehovoríme o cenách vo fórintoch alebo českej korune, ale o dolári.
#FacebookGroups
Mnoho ľudí chodí na Facebook len kvôli uzavretým Facebook skupinám. Vďaka ním úspešne zmaturoval a zoštátnicoval už nejeden student, pričom výhodou “groups” bolo, že v nich absentovali reklamy. Ale dobrého veľa nebýva a tak aj táto posledná bašta, ako - tak nedotknutá reklamou, je odsúdená na zánik. Facebook už aktuálne testuje možnosti reklám priamo v skupinách.
#MessengerTopics
Messenger testuje "Conversation topics", aby ste vedeli, o čom si s priateľmi četovať. Prvé návrhy (v USA) navádzajú ľudí, aby sa debatovali o voľbách. Pokiaľ si pamätáte, čo hovoril výskum, spomenutý na začiatku tohto článku, veľmi smart tie témy zatiaľ nie sú. Zároveň pomerne v tichosti pribudla do Messengera možnosť pridávať denné Stories, podobne ako pri Instagrame. Akurát tie v Messengeri (minimálne zatiaľ) takmer nikto nepoužíva.
Ľudia z LinkedIn tvrdia, že používatelia, ktorí majú na svojom profile potvrdené “skúsenosti”, dosahujú vyššie počty “videní” profilu. Už sedliacky rozum hovorí, že to tak byť musí, keďže aby ste niekoho “endorsovali”, musíte si otvoriť jeho profil. LinkedIn však ide vylepšiť tento systém - po novom si môžete preusporiadať poradie skúseností podľa seba a rovnako tak sa budú výsledky vyhľadávania lepšie (efektívnejšie) párovať s tými, ktoré sami máte alebo vyhľadávate.
#Vskratke
- Doba sa otáča, e-shopy dnes zakladajú kamenné pobočky a Facebook si zas ide offline reklamu. Tentokrát na podporu live videí.
- Overené stránky na Facebooku už môžu Live video aj plánovať.
-
Periscope zrušil povinnosť mať minimálne 10 000 followerov, aby ste boli VIP používateľ.
-
Pinterest si zaknihoval 150 miliónov mesačne aktívnych používateľov a ako poďakovanie prináša 3 nové možnosti promovania pinov.
-
Facebook Instant articles podporujú 360 stupňové videá a fotky.
-
Instagram spustil tool, ktorého úlohou bude prevencia používateľov pred samovraždami.
-
Facebook po novom umožní vybrať časť z 360 stupňovej fotky ako jej náhľad.
-
Instagram Stories boli po update pridané do Explore tabu. Zároveň môžete cudzie Stories stalkovať priamo cez profil. (Tlačidlo pri profilovej fotke).
A tak to je všetko za mesiac október. Držím palce všetkým ponoreným vo víre predvianočných kampaní. Snáď to všetko dobre dopadne.
A nezabudnite - v predvianočnom období reklama na sociálnych sieťach obvykle zdražieva, tak nezabudnite prihodiť do kotla trochu viac, aby bolo doručené, čo bolo sľúbené.
Jaro Horváth o sebe:
"Mám rád dizajn starých škodoviek, potulovanie po svete a príbehy vo všetkých podobách. Pracujem ako Strategy planner / Social media teamleader v reklamnej agentúre Creo Young & Rubicam, kde pre najväčšie slovenské značky hľadám cestičky, ako urobiť reklamné aktivity tak, aby boli pochopiteľné a jasné zákazníkom.