Je to komplexný svet plný malých špecifík, ktoré by sme mali zohľadňovať pri našej práci. Zaplatiť si priestor v populárnej hre je možná cesta, ale veríme, že zamyslenie sa nad cieľovkou ako interaguje s hrami a čo sú nuansy, ktoré vieme napojiť na brand, je cesta k úspechu.
#1 Za posledný rok značka Gucci nadviazala partnerstvo s Tennis Clash, The Sims, Genies, Roblox, Pokémon Go a Animal Crossing. Spolu s vlastnou Gucci Arcade, ktorá bola predstavená v roku 2019, a jej Sneaker Garage, ktorá bola spustená v októbri 2020, Gucci ukazuje cestu ako brand luxusného oblečenia môže byť lídrom v gaming strategy.
#2 Hry sú tiež nástrojom na riešenie spoločenských tém. K problému hypersexualizácie dievčenských charakterov v hrách sa odvážne postavilo Ogilvy PERU, ktoré umožnilo mladým hráčkam prispôsobiť si skiny v hrách tak, aby odrážali ich skutočné “ja”. Namiesto polonahých bitkárok v plavkách sme tak konečne videli prirodzené charaktery v pohodlných handrách a teniskách.
#3 A čo za to dostaneme? V tomto momente je táto otázka skôr filozofická. Momentálne je no.1 konverzia, staré známe impresie, ale teší nás, že sa pomaličky dostávame k vývoju ďalších metrík, ktoré budeme môcť sledovať. Najviac hot sú zatiaľ player's engagement v prípade interaktívnych reklamných riešení a time-in-view metrika v prípade “display riešení”. Vďaka nej tak budeme môcť sledovať čas, ktorý hráči strávia prezeraním našej reklamy.
#4 Aj keď sa svet prebúdza do faktu, že väčšinu hráčov netvoria nahnevaní tínedžeri, jeden mylný názor zrejme pretrváva: nedostatočné ocenenie hier ako umeleckej formy alebo prinajmenšom kreatívneho priemyslu ako každého iného. Keď sa technologickí giganti (Amazon) rozhodli presťahovať do filmového priemyslu, nezaložili celé interné produkčné štúdio, aby vytvorili ďalších Avengers od nuly.
Connecting the Dots je pravidelný dotcom newsletter o stratégii, kreativite a všetkom zaujímavom, čo sa k nám dostane.
Viac o týchto témach, ale aj o ďalších novinkách nájdete na connectingthedots.sk.