Deň pred koncom festivalu si dovolím napísať, že je to festival iný. Inovácie, technológie, novinky tu boli vždy, teda najmä odkedy sa z festivalu reklamy stal festival kreativity. Ale, čoho je zásadne menej, sú konkrétne case studies kampaní, prezentácie ich procesu tvorby samotnými autormi z agentúr. Témy ako ekológia či práva žien tu nie sú žiadnou novinkou, zdá sa však, že medzi ocenenými prácami prevládajú nad klasickou komerčnou reklamou aj v iných kategóriách, ako sú pre ne určené. Vybral som tri práce, ktoré vidíme na pódiu, na ktorom sa odovzdávajú len zlaté Levy a Grand Prix najčastejšie.
Koža z ananásov
Umelú tkaninu nahrádzajúcu kožu vytvorili z listov ananásov. To, čo predtým končilo v smetiach, sa zrazu stalo vyhľadávaným artiklom výrobcov oblečenia a doplnkov z celého sveta. Jeden z lídrov predajcov ananásov na svete - Dole sa tak snaží prispieť zlepšeniu sveta aj v inej oblasti.
Koraly prosia o pomoc
Pomoc planéte, alebo teda aspoň volanie o ňu, prináša aj práca, ktorá vznikala niekoľko rokov. Nápis “Hope” vytvorený zo zachránených koralov je vraj jediné OOH viditeľné aj z vesmíru. Iniciátorom projektu bola značka potravy pre mačky - Sheba.
Ukradnuté exponáty
Snahe o zmenu sveta k lepšiemu sa nevyhlo ani múzeum v Londýne. Aplikácia, ktorá menila naratív opisu vystavených exponátov si odnáša jedno zlato za druhým. Ľudia z krajín, ktorých britskí dobyvatelia odniesli sochy či iné poklady, nahrali svoju verziu komentára k exponátom. Návštevníci tak získajú aj iný pohľad na vystavené diela. Kampaň Vice Media vraj vznikla v spolupráci so samotným múzeom.
Cannes Lions je ale stále brutálne inšpiratívny a plný rôznych pohľadov na riešenia problémov z celého sveta. Doslova. Odporúčam každému, kto sa chce v našej brandži naozaj posúvať. Poďte sem!