Digitalizácia OOH reklamy znamená výrazné zmeny v nákupe reklamného priestoru, pretože sa postupne presúva do online prostredia. To môže mať zásadný dopad na to, ako inzerenti a prevádzkovatelia plôch budú nakupovať a predávať reklamný priestor. Aký bude mať tento prerod význam pre obe strany?
Nie o mesiac, ale o niekoľko desiatok sekúnd sa na digitálnom bilboarde objaví nové reklamné posolstvo. Prístup, ktorý dobre poznáme v online reklame, sa postupne dostáva aj "out of home" reklamného prostredia, a to vďaka digitalizácii. Prišiel čas, aby sa OOH reklama stala dospelou, tak ako je to v prípade online inzercie.
Keď DOOH (digital out-of-home) začínala, fungoval nákup reklamného priestoru rovnako, ako v začiatkoch online reklamy. Problém je, že sa tento model drží dodnes - nákup balíčkov s odhadom publika. Online reklama je už na vyššej úrovni a je dôležité, aby sa aj OOH reklama posunula vpred s technológiami, ktoré má k dispozícii, ako je napríklad programatický nákup.
Programatický spôsob nákupu display reklamy v online prostredí dnes tvorí majoritu, respektíve 65 percent (zdroj: SPIR 3/2022). Vďaka nemu majú inzerenti a agentúry možnosť vlastnej správy kampaní, výdaje aj cielenie pod kontrolou a tiež dostanú detailné a presné výsledky.
Vydavatelia naopak získali nové zdroje príjmov a lepšie vyťaženie svojho reklamného priestoru. Rovnako tak uvažujeme aj v prípade DOOH, kde prevádzkujeme reklamnú sieť. S technológiou programatického nákupu sme zároveň nasadili inteligentné kamery, ktoré pomôžu s presným meraním osloveného publika, čo je pre inzerentov veľmi dôležitý a žiadaný prvok. Naopak, prevádzkovatelia plôch získajú ďalší reklamný dopyt, a to automatizovanou cestou.
Spoločným menovateľom má však byť transparentnosť. V online prostredí sa v poslednej dobe na ňu kladie veľký dôraz. Inzerenti požadujú vedieť, kde a kedy sa ich reklamné posolstvá zobrazujú a či skutočne oslovia dané publiku, a to za transparentné a férové ceny.
Pre prevádzkovateľov plôch je transparentný prístup príležitosťou, nie hrozbou. Prevádzkovatelia si musia uvedomiť, že staré modely OOH už čoskoro prestanú fungovať a nahradia ich modely, ktoré dnes fungujú na internete. Online inzercia je obrovským kusom koláča všetkých reklamných výdavkov. Ak to prevádzkovatelia plôch pochopia, dostanú sa pomocou automatizácie jednoduchšie k novým inzerentom a vyťažia zo svojich plôch omnoho viac.
Jediné, čo na oplátku za to online inzerenti z radov agentúr chcú, je dostatočne transparentný spôsob nákupu a meranie výsledkov kampaní. Takto môžu presvedčiť svojich klientov, že DOOH má pre nich význam. Toto otvorené a transparentné prostredie bude základom pre rast celého odvetvia.