Súťaže Young Lions som sa tento rok zúčastnila prvýkrát, a to ako medzinárodného kola v Cannes, tak aj toho slovenského. Určite túto skúsenosť odporúčam všetkým, ktorí nad ňou premýšľajú. A tím, čo nie, vlastne tiež. Už len samotná súťaž bola úžasnou príležitosťou na načerpanie nezabudnuteľných zážitkov či nových priateľstiev.
Ako človeka na strane klienta ma nesmierne teší, že na Slovensku vyrastajú tak šikovní a kreatívni ľudia, s ktorými bude v budúcnosti radosť spolupracovať aj po profesionálnej stránke. To nadšenie a zápal pre marketing, ktorý dokáže rozhýbať ľudí a zmeniť svet k lepšiemu, bol medzi nami naozaj citeľný.
Tým sa plynule presuniem aj k zážitkom zo samotného Cannes Lions. Ako už spomínali dievčatá v predchádzajúcich rozhovoroch, vidieť a zažiť sme toho stihli naozaj mnoho. Silným zážitkom či uvedomením pre mňa osobne bola možnosť presvedčiť sa na vlastnej koži, že pracujem pre firmu, ktorá mladé talenty rozvíja pre potreby a štandardy svetového trhu.
Z viacerých veľkých prednášok som odchádzala s pocitom nadviazania na už vybudované základy. Nový pohľad na možnosti marketingu sa naopak ľahšie získaval na menších pódiách či pri prezentáciách case studies. Mnoho času som strávila práve na prízemí, kde boli všetky práce vystavené a človek tak po pár minútovej prechádzke získal inšpiráciu na niekoľko rokov dopredu.
Obzvlášť rezonujúcou myšlienkou bola pre mňa trochu kontroverzná myšlienka od Patagonie, ktorá sa venuje udržateľnosti. Vyzýva nás, aby sme udržateľný spôsob správania prestali stavať na piedestál. Je načase ho začať považovať za normálny spôsob života, ktorý nevyžaduje nadľudský výkon. Len tak sa nám podarí zbaviť pocitu paralyzovania a neschopnosti konať, ktorý dnes môžeme vo svete vidieť.
S touto témou súviselo aj zadanie v kategórii Marketers. Našim cieľom bolo v spolupráci s organizáciou New Zero World priniesť nový a transformatívny spôsob komunikácie o klimatickej kríze, ktorý by odštartoval skutočnú aktivitu ľudí pre lepšiu budúcnosť. Ich pohľad na problematiku bol veľmi jasný. Každý jeden z nás dokáže prispieť k lepšiemu výsledku. A to bez ohľadu na to, či pracujeme ako marketéri, grafici, učitelia, politici či zdravotné sestry. Každý z nás dostal do vienka super schopnosť, vďaka ktorej sa dokáže zapojiť.
Základ je „active hope“, teda dúfať v lepší výsledok proaktívnym spôsobom. My sme k zadaniu pristúpili relatívne jednoduchým a zrozumiteľným spôsobom. Ľudia totiž často nič nerobia, pretože si nedokážu predstaviť dopad svojho konania na budúcnosť. A tak im chýba motivácia spraviť čo i len malú zmenu. Preto sme im ponúkli nečakaný zážitok – príležitosť zažiť na vlastnej koži, ako ich činy dokážu zmeniť chuť našej budúcnosti k lepšiemu.
V závere by som rada zopakovala to, čo zaznelo už v úvode. Neváhajte a na budúci rok sa do súťaže prihláste. Je to skúsenosť, ktorú chcete zažiť. Ja by som za tohtoročnú možnosť rada poďakovala Plzeňskému Prazdroju, ktorý ma stále učí robiť veci lepšie a môjmu kolegovi Tomášovi Surovi, s ktorým som v Young Lions súťažila. V neposlednom rade by rada poďakovala aj Nadácii TV JOJ, ktorá bola sponzorom našej kategórie a na ktorej zadaní sme mali príležitosť pracovať v slovenskom kole.