StoryEditor

Na druhý najčítanejší článok o OĽaNO stačia dva statusy Remišovej. Portál ereport.sk je všade medzi najčítanejšími

23.08.2023, 09:56
  • V spoločnosti Monitora vytvorili projekt Mediálny obraz, ktorý mapuje mediálnu stopu vybraných politických strán a hnutí kandidujúcich v parlamentných voľbách 2023.

  • Toto je piaty zo série blogov, v ktorom bude na webe Stratégií každý týždeň až do volieb prehľadné zhrnutie toho najzaujímavejšieho, čo sa za posledné dva týždne udialo.

  • Čo sa dozviete?

  • Ktoré strany boli v poslednom týždni najmedializovanejšie?

  • Aký sentiment majú jednotlivé články?

  • O ktorých stranách a hnutiach sa píše v pozitívnom duchu, o ktorých neutrálne a ktoré si vyslúžili najviac kritiky?

  • Ktoré médiá kritizujú najviac a ktoré najmenej?

  • Koľko zmienok mali strany a hnutia na sociálnych sieťach?

Keby ste si pozerali 40 najčítanejších článkov ktorejkoľvek politickej strany alebo hnutia, za posledné dva týždne by väčšinu priečok obsadil portál ereport.sk. Pritom ich články majú niekedy len pár viet.

Najmedializovanejšie strany

Smer definitívne vystriedal Hlas v tabuľke najviac medializovaných politických strán a vytvoril si veľký náskok. Za posledné dva týždne mal 17,3 percentný podiel z celkovo 15 vyhodnocovaných strán,druhý Hlas mal 12,2 percent, tretie Progresívne Slovensko 9,7 percent, štvrté Sme rodina 8,9 percent a piata SaS 8,3 percent.

image

Najmedializovanejšie strany.

Ktoré médiá kritizujú najviac a ktoré najmenej?

Vyzerá to tak, že koho za ostatných 14 dní spomenul web sme.sk, na tom nezostala nitka suchá. Jeho články mali najčastejšie negatívny sentiment a prevažoval pri štyroch (Smer, Progresívne Slovensko, OĽaNO, Sme rodina) z vyhodnocovaných šiestich strán. Zvyšné dve SaS a Hlas vyzneli v jeho článkoch neutrálne. Pozitívny sentiment mali len články od pravda.sk, hnonline.sk a teraz.sk.

image

Vnímanie politických strán.

Kto sa venuje politike najviac?

Denník sme.sk už nepíše o politike najviac a za ostatné dva týždne ho predbehol dennikn.sk aj tasr.sk. Dokonca sa jeho články nedostávali ani medzi najčítanejšie, tam dominoval predovšetkým portál ereport.sk. V prípade článkov o OĽaNO napísal druhý, tretí aj piaty najčítanejší článok. Pri najpopulárnejšom mu stačili dva príspevky na Facebooku Veroniky Remišovej a predbehol aj veľké spravodajské články či rozhovory iných médií.

image

Médiá, ktoré sa venujú politike najviac.

Ktoré strany sú najúspešnejšie na sociálnych sieťach?

V počte zmienok na sociálnych sieťach sa pri prvej šestici politických strán a hnutí už tradične nič nemení. Hlas je vždy lídrom s približne tretinovým podielom (28,9 percent), Smer, OĽaNO a Progresívne Slovensko sa krútia okolo podobných čísel (18,6 percent, 18,2 percent a 17 percent), SaS je ľahko nad jednou desatinou podielu (11 percent) a Sme rodina uzatvára tabuľku (6,2 percent).

image

Politické strany, ktoré sú úspešné na sociálnych sieťach.

01 - Modified: 2023-09-26 11:19:35 - Feat.: - Title: Tretinu všetkých interakcií na sociálnych sieťach vyvolal Smer. Matovič mu pomohol 02 - Modified: 2023-09-20 12:01:39 - Feat.: - Title: Matovičovi vyšla bitka s Kaliňákom. OĽaNO vďaka tomu výrazne poskočilo 03 - Modified: 2023-09-12 10:27:25 - Feat.: - Title: Denník N sa začal venovať SaS. Spomína ju dvakrát častejšie ako SME 04 - Modified: 2023-09-11 10:07:18 - Feat.: - Title: Monitora sa mení na Mediaboard. Svoje služby ponúkne aj v zahraničí 05 - Modified: 2023-09-05 07:36:08 - Feat.: - Title: Smer stráca a dobieha ho SNS, z hry vypadlo OĽaNO. O Hlase najviac písali spisiakoviny.eu. výrazne viac ako ostatní
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
15. november 2024 15:51