Hlavný hrdina, Truman Burbank (Jim Carrey), od počatia vyrastá vo filmových ateliéroch. Nevie, že žije v jednej obrovskej reality šou, každý jeho pohyb sníma takmer 5 000 skrytých kamier, alebo že ho sledujú milióny divákov po celom svete. Program vysielaný 24 hodín denne 7 dní v týždni nie je prerušený klasickou reklamou, všetky zárobky sú vďaka natívnej reklame formou product placementu.
Tento film, natočený ešte v roku 1998, je viac než aktuálny do dnešného dňa. Satiricky poukazuje hneď na dve veci. Tou prvou je, ako vyzerá natívna reklama, keď ju zadávatelia tvoria neprirodzene, nátlakovo, otravne. Snímka je pretkaná bizarnými situáciami a dialógmi, ktoré vôbec nezapadajú do kontextu deja, len s cieľom ukázať danú značku. V dnešnom svete nám to typicky pripomínajú tlačové/PR správy, ktoré majú len minimálnu informačnú hodnotu, namiesto toho v superlatívoch ospevujú dokonalosť značky a jej produktov.
Druhou ukážkou je sila médií, prečo každý deň sledujeme youtuberov a aké ľahké je zvyknúť si na taký život. Keď sa totiž Burbank (Carrey) dozvie pravdu, jeho najväčším problémom je opustiť falošný, ale inak dokonalý virtuálny svet.
Aktéri pritom nemusia ohromovať každý deň kaskadérskymi kúskami. Diváci nečakajú, že sa zakaždým popukajú od smiechu alebo naučia niečo prevratné. Radi žijú život iných a na to potrebujú pravidelnú dávku nového contentu. V tomto prípade platí, že zvyk je železná košeľa.
To je aj dôležité pravidlo content marketingu. Kvalitný obsah tvorte pravidelne, dlhodobo, vypestujte u svojich fanúšikov návyk. Potom je jedno, ktorá platforma ako zmení algoritmy, lebo vás budú sami cielene vyhľadávať a navštevovať.